درخواست ولیعهد سعودی از داماد ترامپ

برخی گزارش‌ها حاکی است بن سلمان از داماد ترامپ درخواست کرده تا جلوی دخالت مقامات آمریکایی را در امور داخلی عربستان بگیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه الخلیج الجدید، برخی از گزارش‌ها از ریاض حاکی از آن است محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به تمامی هم پیمانان کشورش ابلاغ کرده که به هیچ طرفی اجازه نخواهد داد تا در امور داخلی عربستان مداخله کند.

به نوشته پایگاه الخلیج الجدید، طبق برخی اطلاعات از داخل خاندان آل سعود، بسیاری از اعضای مجلس سنای آمریکا از ولیعهد عربستان خواسته اند تا محدودیت‌های اعمالی بر شاهزاده‌های بازداشت شده، از جمله شاهزاده احمد بن عبدالعزیز را کاهش دهد.

محمد بن سلمان گفته است چنین درخواستی مداخله در امور داخلی عربستان محسوب می‌شود و به همین جهت، از «جرد کوشنر» داماد ترامپ و مشاور وی خواست تا برای چنین مداخلاتی- چه از جانب اعضای کنگره و چه هر مقام آمریکایی- حد و مرزی مشخص کند.

یکی از دستیاران نزدیک ولیعهد سعودی گفته است به رغم درگیری سعودی‌ها و آمریکایی‌ها به ویروس کرونا، مقامات آمریکایی خواهان پایان بخشیدن به بازداشت شاهزاده‌ها و مقامات دیگر سعودی شده اند.

این در حالی است که سفارت عربستان در واشنگتن نیز نتاونسته جلوی این درخواست‌ها از سوی مقامات آمریکایی را بگیرد. در همین ارتباط، انتقاد‌ها از ولیعهد سعودی داخل محافل نزدیک به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا افزایش یافته؛ بطوری که آن‌ها معتقدند محمد بن سلمان در اداره برخی پرونده‌ها مانند جنگ یمن و یا قیمت جهانی نفت با روسیه خوب عمل نکرده است.

به نوشته این پایگاه، در حال حاضر ارزیابی دقیقی از روابط ولیعهد سعودی با تصمیم گیران آمریکایی وجود ندارد؛ از این رو مشخص نیست آیا اختلافاتی در پرونده‌های منطقه‌ای و بین المللی میان ولیعهد سعودی و تصمیم گیران آمریکایی وجود دارد یا خیر. شرکت‌های نفت شیل آمریکایی بن سلمان را متهم کرده اند که با روسیه برای کاهش قیمت نفت تبانی کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار