اختصاص پنج دستگاه آمبولانس جدا برای بیماران مشکوک به کرونا

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه از اختصاص پنج دستگاه آمبولانس جدا از دیگر آمبولانس‌ها برای بیماران مشکوک به کرونا خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه صائب مدرسی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه گفت : حجم تلفن‌ها به اورژانس (۱۱۵) با توجه به شیوع ویروس کرونا خیلی زیاد شده است.

او گفت : بعد از اینکه مردم تماس می‌گیرند توسط کارشناسان آموزش‌دیده و خبره تریاژ تلفنی انجام می‌شود، اگر نیازی به اعزام آمبولانس باشد انجام می‌شود در غیر این صورت راهنمایی‌های لازم صورت می‌گیرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه تریاژ تلفنی برای بیماران مشکوک به کرونا نیز انجام می‌شود، گفت: بهتر است در اینگونه موارد با سامانه ۴۰۳۰ و ۲۵۲۵ تماس گرفته شود و در صورت حاد با داشتن علائمی همچون سرفه خشک، تب بالا، کوفتگی عضلانی و تنگی نفس با ۱۱۵ تماس بگیرند.

او از اختصاص پنج دستگاه آمبولانس جدا از دیگر آمبولانس‌ها برای بیماران مشکوک به کرونا خبر داد و گفت: مردم اطمینان خاطر داشته باشند که عوامل بعد از هر ماموریت لباس‌های مخصوص خود را تعویض کرده و آمبولانس‌ها نیز ضدعفونی می‌شود.

مدرسی افزود: بیماری کرونا فعلا درمان ندارد، مهمترین اقدام آن پیشگیری در راستای قطع زنجیره ارتباطی است، «در خانه ماندن» بهترین روش در مبارزه با کرونا است .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.