شهردار تهران مطرح کرد؛

تهدید کرونا را به فرصت بدل می‌کنیم/ جنگ ایران در دو جبهه بیماری و تحریم

حناچی درباره آخرین اقدام‌های انجام‌ شده در مدیریت شهری برای مقابله با کرونا توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در دویست و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تشریح عملکرد شهرداری در مقابله با ویروس کرونا گفت: ما از دوم اسفند ماه که اولین وضعیت اپیدمی در کشور فعال شد، ستاد کرونا شهرداری را فعال و ستاد مدیریت بحران را با 5 کمیته تشکیل دادیم که یکی از موارد بکارگیری ۲۰ هزار نیروی خدمات شهری برای مقابله با ویروس کرونا بود.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات تشویق مردم به در خانه ماندن بود و بستر آن را فراهم کردیم و تعداد ۱۴ کنسرت برخط نیز برگزار کردیم که رکورد بازدید با ۵ میلیون بازدید کننده ثبت شد.

شهردار تهران با بیان اینکه سرویس دهی میادین میوه و تره بار یکی دیگر از اقدامات مدیریت شهری بود، تصریح کرد: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ۷۰ درصد شهروندان از خدمت رسانی میادین میوه و تره بار رضایت داشتند و ما در 12 میدان میوه و تره بار، فروش بر خط را دایر کردیم.

حناچی بیان کرد: در فروشگاه‌های شهروند نیز طرح فاصله گذاری اجرا شد و در ادامه نیز اقلام بهداشتی با تمام ظرفیت در اختیار مشتریان قرار گرفت.

وی افزود: آماده سازی ۵۰ سوله مدیریت بحران، ضد عفونی ۵ هزار دستگاه اتوبوس، تاکسی و حذف تفکیک پسماند از مبدأ از دیگر اقدامات شهرداری تهران است و باید اعلام کنم‌ میزان زباله‌های عفونی بیمارستانی به ۱۰۰ تن رسید که با شرایط ویژه دفن آن‌ها انجام می‌شود.

شهردار تهران ادامه داد: در جهت آگاهی بخشی و تقدیر از کادر درمانی تبلیغات محیطی به شکل ویژه‌ای در شهر به اکران در آمد و از دیگر اقدامات ما ارسال پیامک اخطار به رانندگانی بود که تردد غیر ضروری در شهر داشتند و ما در حال حاضر تنها به اخطار بسنده کردیم، اما این شکل رصد امکان اعمال جریمه را نیز دارد.

او بیان کرد: ارائه مشاوره رایگان با سامانه ۱۸۴۲، غربالگری پرسنل بهشت زهرا(س) از دیگر اقدامات مدیریت شهری بود و باید اعلام کنم یکی از مشکلات کرونا برای مدیریت شهری ضرر مالی ۲ هزار و 500 میلیارد تومانی بود و در همین‌ شرایط توانستیم در حوزه بین الملل اقدام‌های مناسبی را برای کاهش و حذف تحریم‌ها برداریم و ما این اقدام را با کمترین هزینه انجام دادیم و هیچگاه فراموش نمی‌کنیم که تهدید‌ها را می‌توانیم به فرصت بدل کنیم.

شهردار تهران افزود: ویدئو مپینگ با موضوع کرونا در دو نوبت در پایتخت به اجرا در آمد که موضوع اول مربوط به ووهان بود و موضوع دوم را به جامعه جهانی اختصاص دادیم و امروز نیز نخست وزیر اسپانیا به شعر سعدی که در این ویدئو مپینگ اجرا شد اشاره کرد.

حناچی ادامه داد: در امر غربالگری در شهر تهران در حدود ۶۰ هزار آزمایش انجام شده است و در ادامه همکاری‌های خوبی با بسیج و وزارت بهداشت برای غربالگری انجام دادیم که نتایج آن را در ادامه به شهروندان گزارش خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار