پیگیری برای ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از پیگیری برای ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک و پل‌های تاریخی این استان در امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سید امین قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: در اجرای ماده واحده قانون ثبت آثار ارزشمند ملی، به پیشنهاد اداره کل میراث فرهنگی لرستان و موافقت کمیته ثبت آثار وزارت میراث فرهنگی سال گذشته ۶۲ اثر از لرستان در فهرست آثار ملی ثبت شدند.

او ، بیان کرد: با پیگیری این اداره کل، ۳۸ اثر غیر منقول، ۵ اثر منقول، ۹ اثر معنوی، ۸ اثر طبیعی و ۲ مورد ثبت حریم از استان لرستان سال گذشته در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه با ثبت این آثار در سال ۹۸ تعداد کل آثار لرستان در فهرست ملی به ۲ هزار و ۵۳۴ اثر رسید، افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۴۲۶ مورد اثر غیر منقول، ۱۳ اثر غیر منقول، ۵۴ اثر معنوی و ۴۱ اثر طبیعی می‌باشند.

قاسمی همچنین به پیگیری‌های این اداره کل برای ثبت دیگر آثار ارزشمند لرستان در سال ۹۹ اشاره کرد و اظهار داشت: ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک خرم آباد و پل‌های تاریخی لرستان نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.