شکری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قوانین کشور برای شرایط عادی نوشته شده‌اند/ تغییر آیین نامه داخلی مجلس امکان پذیر است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اکنون که در وضعیت اضطرار هستیم برخی قوانین نیازمند تغییرات هستند.

محمود شکری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برگزاری جلسات مجلس به صورت غیر حضوری و آنلاین اظهار کرد: در آیین نامه مجلس قید شده که صحن باید به صورت حضوری برگزار شود، اما برگزاری جلسات با توجه به وضعیت فعلی بیماری کرونا مشکلی ایجاد نمی‌کند.

او افزود: آیین نامه داخلی مجلس مانند قانون اساسی نیست که تغییر آن مشکل باشد، بنابراین نمایندگان می‌توانند تشکیل صحن علنی مجلس را به صورت مجازی تصویب کنند.

شکری ادامه داد: هیئت رئیسه مجلس باید به پیگیری عدم موفقیت جلسات آنلاین و حضور نیافتن بسیاری از نمایندگان در این جلسه بپردازد چرا که ممکن است همکاران اطلاع نداشته یا دارای مشکلات فنی باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: جلسات دو سویه در دولت و قوه قضاییه هر هفته برگزار می‌شود، لذا قوانین کشور برای شرایط عادی در نظر گرفته شده و اکنون در وضعیت اضطرار هستیم، بنابراین در چنین فضایی نیازمند تغییر برخی از مقررات هستیم.

شکری خاطر نشان کرد: کار صحن علنی مجلس از طریق کمیسیون‌های تخصصی ساخته می‌شود و مسئولان دولتی در این جلسات پاسخگوی نمایندگان هستند، شروع به کار این کمیسیون‌ها بر برگزاری جلسات علنی مجلس ارجحیت دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۴۶ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
اقای رییس جمهور . شما فکر هم میکنید ؟ در خانه نشستن مستلزم داشتن خرجی خانواده است . اگر میخواهید مردم در خانه بمانند باید هزینه یک ماه مردم را داد
آخرین اخبار