اعاده بیش از ۳هزار هکتار زمین ملی به بیت المال

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از اعاده بیش از ۳هزار هکتار اراضی ملی به بیت‌المال در استان طی سال ۱۳۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان،علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از خلع ید و رفع تصرف از  سه هزار و پنجاه هکتار و ۲۷۲۰ متر مربع از اراضی ملی این استان طی سال ۱۳۹۸ خبر داد.

او افزود: برخورد قاطعانه با زمین خواران و مقابله با متصرفان و فساد‌های مرتبط با این حوزه یکی از مهمترین اولویت‌های دستگاه قضایی استان هرمزگان است و در این رهگذر هیچ خط قرمز و محدودیتی قائل نخواهیم شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: به پرونده‌هایی که در ارتباط با تخلفات و دست اندازی به اراضی ملی و دولتی در مراجع قضایی استان با جدیت و سرعت رسیدگی خواهد شد و این موضوع در دستورکار دستگاه قضایی هرمزگان قرار دارد.

صالحی با تأکید بر برخورد قاطع قضایی با متصرفان اراضی ملی یادآور شد: متخلفان برابر قانون و مقررات تحت تعقیب قرار می‌گیرند و با قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز، اراضی ملی که متعلق به عموم است از دستبرد متجاوزان و فرصت طلبان محفوظ می‌ماند.

او افزود: مشارکت و هم افزایی همه دستگاه‌ها و اطلاع رسانی مردمی امکان برخورد به موقع با متصرفان را فراهم می‌کند و به همین منظور دستگاه قضایی استان هرمزگان به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی در این خصوص است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با بیان اینکه زمین‌خواران در روز‌های ابتدایی هر سال به لحاظ تعطیلی ادارات و نهاد‌ها زمینه را برای تعدی و تجاوز به اراضی ملی مهیا می‌بینند، گفت: امسال با آمادگی و پیش بینی و تشکیل یگان‌های حفاظت و گشت‌های سیار در نهاد‌های مختلف فرصت سوء استفاده از سودجویان سلب خواهد شد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.