ناظر گمرکات استان کرمانشاه از صادرات ۲.۲ میلیارد دلار کالا از مرز‌های استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، خلیل حیدری ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت : سال گذشته دو میلیارد و ۲۰۱ میلیون دلار کالا از مرز‌های استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد که از نظر ارزشی حدود ۲۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن کاهش داشته است.

او وزن کالا‌های صادر شده در سال گذشته را بیش از پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تن اعلام کرد که نسبت به سال ۱۳۹۷ تغییر چندانی نداشته است.

حیدری مقصد عمده کالا‌های صادراتی از مرز‌های استان را کشور عراق عنوان کرد و گفت: به طور معمول حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد صادرات ایران به عراق از طریق مرز‌های استان کرمانشاه انجام می‌شود.

او اشاره‌ای هم به وضعیت فعالیت مرز‌های استان در شرایط شیوع بیماری کرونا داشت و گفت: هم اکنون مرز "پرویزخان" تنها مرز فعال استان است که بار سایر مرز‌ها را به دوش می‌کشد و روز گذشته حدود ۸۵۰ کامیون کالا از این مرز صادر شد.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه با بیان اینکه واردات کالا از این مرز نیز انجام می‌شود، گفت: این واردات شامل دو قلم کالا شمش و ضایعات کاغذ است.

حیدری دلیل محدودیت صادرات از سایر مرز‌ها را تصمیم طرف عراقی به ویژه بخش عرب نشین این کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا دانست و افزود: در بخش کردنشین نیز فقط سه مرز پرویز خان، باشماق و پیرانشهر باز است، زیرا طرف عراقی در این مرز‌ها می‌تواند در سمت خود پروتکل بهداشتی و مسائل قرنطینه‌ای را لحاظ کند و امکانات لازم در این خصوص را دارد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.