سهرابی: داوران فوتبال پول حرفه‌ای نمی‌گیرند/ فغانی لژیونر است

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: درست است داوران پول حرفه‌ای نمی‌گیرند، اما وجدان دارند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا سهرابی در حاشیه جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص شرایط داوران ایران اظهار داشت: از طرف داوران از کادر پزشکی و درمانی کشور تشکر می‌کنیم. به آن‌ها خسته نباشید می‌گوییم و امیدواریم  انشاالله شرایط به گونه‌ای شود که ورزش کشور به شرایط عادی برگردد و به توان ورزش کرد.

او افزود: داوران می‌دانند هر زمانی ممکن است بازی‌ها آغاز شود. AFC اعلام کرده که تا ماه آوریل (فروردین- اردیبهشت) بازی‌های این کنفدراسیون برگزار نمی‌شود، اما ممکن است بعد از آن تصمیم دیگری گرفته شود.

سهرابی ادامه داد: درست است داوران پول حرفه‌ای نمی‌گیرند، اما وجدان دارند و می‌دانند به خاطر خودشان هم که شده باید آماده باشند. یکی از داوران بین‌المللی (عرض پیما) که در اداره تربیت بدنی هم حضور دارد، در ایام قرنطینه در اینستاگرام تمرینات خاصی را در خانه برگزار می‌کرد.

رئیس دپارتمان داوری در مورد اینکه آیا علیرضا فغانی به ایران برمی‌گردد، اظهار داشت: او یک ایرانی است که با افتخار مثل یک لژیونر در خارج از کشور داوری می‌کند. خوشحالم که سطح داوری ایران به جایی رسیده که همانطور که بازیکنان به تیم‌های اروپایی می‌روند، داوران هم در اروپا قضاوت می‌کنند. او برای فدراسیون استرالیا قضاوت می‌کند، اما در لیست بین‌المللی ما قرار دارد. امیدواریم فینال جام جهانی بعدی را در کنار او باشم.

او عنوان کرد: در مورد مسائل هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، من پاسخگو نیستم، اما در مورد مسائل داوری، انصاف حکم می‌کند بگویم که هر کسی به اندازه خودش زحمت کشیده است. به هر حال ممبینی هم یکی از داوران ما به عنوان ناظر AFC است.   من خودم را در حدی نمی‌دانم که بخواهم کارشناسی کنم و بگویم او کارش خوب بوده یا بد. این موضوع را زمان نشان می‌دهد.  

سهرابی در پایان گفت:  اینکه ما بخواهیم زیر سؤال ببریم و بگوییم او خوب کار کرده یا بد چیزی عوض نمی‌شود و کمکی به ما نمی‌کند. با صفیری چهار سال در کمیته داوران همکار بودم و از او شناخت دارم. اعضای کمیته داوران دوستان من هستند و در حال حاضر آرامش برقرار است، اما بازی‌ای نیست که بدانیم چه پیش می‌آید، امیدواریم مسابقات زودتر شروع شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار