روسیا الیوم: جنگ ماسک‌ها آن روی دیگر برخی کشور‌های مدعی دموکراسی را نشان داد

روسیا الیوم در گزارشی به بررسی جنگ جدیدی که میان برخی کشورهای اروپایی و آمریکا به راه افتاده و جنگ بر سر ماسک است، پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی روسیا الیوم اعلام کرد جنگ ماسک‌ها، نقاب از آن روی دیگر برخی کشور‌های مدعی دموکراسی کنار زد.

روسیا الیوم اعلام کرد: جنگی آن هم به معنای کامل کلمه با ویروس کرونا به راه افتاده است. این جنگ به بسیاری از امکانات نیاز دارد که ماسک از جمله آنهاست. ماسک از ابتدای شیوع کرونا مورد توجه قرار گرفته است و همه برای در امان ماندن از ویروس کرونا برای خرید آن هجوم آورده اند.

تازه‌ترین اطلاعات در خصوص ماسک‌ها آن است که آمریکا به رهگیری مسیر یک محموله حامل ۲۰۰ هزار ماسک به مقصد آلمان متهم شده است. این گام آمریکا به راهزنی جدید توصیف شده است. این حادثه نخستین حادثه نبود بلکه آمریکا یک محموله دیگر را که راهی فرانسه بود راهزنی کرد.


         بیشتر بخوانید:


«اندریاس گیسل» سناتور امور داخلی در دولت برلین گفته است: «آمریکا محموله حامل ۲۰۰ هزار ماسک از نوع اف اف پی-۲ به مقصد تایلند را که از ایالت برلین آلمان برای مقابله با کرونا خریداری کرده بود به تصرف خود در آورد.»

همچنین «شرکت پزشکی سوئدی مولنلیک، مقامات فرانسوی را به مصادره میلیون‌ها ماسک و دستکش پزشکی وارداتی از چین برای ایتالیا و اسپانیا متهم کرد.»

«پیتر پلگرینی» نخست‌وزیر اسلواکی گفت: «دولت ما درس گرفت زمانی که موضوع به خرید ماسک‌ها مربوط می‌شود پول حرف اول را می‌زند.»

همچنین «شرکت آمریکایی ۳-ام» تصریح کرد دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از این شرکت خواسته است دستگاه‌های تنفسی مصنوعی به کانادا و آمریکای لاتین صادر نکند.

«مایک رومن» رئیس اجرایی این شرکت گفت: «توقف صادرات این تجهیزات، پیامد‌های انسانی زیادی خواهد داشت، زیرا این شرکت صادرکننده اصلی آن به این کشورهاست.»

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نیز گفت: «مانع تراشی و کاهش مبادله تجاری، کار اشتباهی است.»

روسیا الیوم در ادامه این پرسش را مطرح کرده است که آیا جنگ ماسک‌ها آن روی برخی کشور‌های مدعی دموکراسی را بر ملا کرد که ۹۳ ممیز هفت دهم درصد پاسخ دادند آری و تنها شش و سه دهم درصد گفتند نه.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار