صادرات یک و نیم میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی چین در دوره کرونا

طبق گزارش اداره گمرک چین، این کشور در جنگ با کووید-۱۹ یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار تجهیزات پزشکی صادر کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری گلوبال تایمز، پس از وقوع اپیدمی کرونا ویروس، اروپا و آمریکا با کمبود شدید تجهیزات مراقبت‌های بهداشتی روبرو هستند. با درک اینکه تولید تجهیزات بهداشتی کافی در محیط فعلی محلی غیرممکن است، آن‌ها سعی در واردات تجهیزات پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی دارند. چین در جنگ با کووید-۱۹ یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار تجهیزات پزشکی صادر کرده است که در کل جهان پیشرفتی تکان دهنده بوده است. همین امر تاثیر بسزایی در توسعه و شکوفایی تجارت چین داشته است.

اداره گمرک چین اعلام کرده است از اول مارس تا ۴ آوریل میلیارد‌ها ماسک، میلیون‌ها سپر ایمنی پزشکی و ۱۶۰۰۰ دستگاه تهویه با تجهیزات بازرسی مادون قرمز صادر کرده است.

اداره تجارت دولت چین اعلام کرد که با وجود صادرات ملزومات مراقبت‌های بهداشتی افزایش یافته، نیازی به اعمال محدودیت در داخل نمی‌بیند. شرکت‌های چینی تجهیزات پزشکی را به ۵۴ کشور و سه آژانس بین المللی توزیع می‌کنند. در همین حال، برخی از کشور‌های اروپایی این نگرانی را مطرح کرده اند که برخی از محصولات پزشکی صادر شده از چین فاقد استاندارد هستند.

مقامات چینی هشدار داده اند که در صورت ارسال تجهیزات پزشکی و مراقبتی تاریخ گذشته، شرکت‌ها با مجازات‌های شدید روبرو خواهند شد.

پیشتر اعلام شد برخی کشور‌های غربی به حدی با کمبود تجهیزات پزشکی و مراقبتی مواجه هستند که اقدام به دست اندازی به محموله‌های یکدیگر می‌کنند. در این میان آمریکا که سردسته چنین اقداماتی است تاکنون به تکرار تجهیزات پزشکی و ماسک‌های ارسالی چین به آلمان و فرانسه را برای خود برداشته است که آلمان در واکنش به این اقدام آمریکا، آن را «راهزن عصر نوین» توصیف کرده است.

ویروس کرونا برای نخستین بار اواخر ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین نمایان شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور جهان سرایت کرده است.

بر اساس جدیدترین آمارها، تاکنون یک میلیون و ۲۷۲ هزار و ۱۱۵ نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و شمار جان باختگان این بیماری در سراسر جهان به ۶۹ هزار و ۳۷۴ نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
س ص ح پ ق
۱۴:۵۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
چاه کن در ته چاه است ، امریکا با پخش ویروس کرونا می خواست اقتصاد چین را شکست دهد . اکنون امریکا محتاج چین است . واقتصاد چین فزونی گرفت .
آخرین اخبار