رشد ۴۶ درصدی جابه جایی و واردات کالای اساسی به کشور

آخرین جزئیات از واردات اقلام اساسی و ضدعفونی به کشور طی ماه گذشته اعلام شد.

رشد ۴۶ درصدی جابه جایی  و واردات کالای اساسی به کشوربه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از بیست و پنجم اسفند تا پانزدهم فروردین میزان حمل کالا‌های اساسی از بنادر کشور ۸۰۸ هزار تن بوده که تعداد کامیون‌های جابه‌جا شده برای حمل کالا‌های اساسی از بنادر کشور طی بازه زمانی بیست و پنجم اسفند تا سیزدهم فروردین هم ۳۳ هزار سفر بوده است.

آخرین جزئیات از واردات اقلام اساسی و ضدعفونی به کشور طی ماه گذشته، جابه جایی ۴۶ میلیون تن کالای اساسی در جاده‌های کشور بر اساس بارنامه‌های صادر شده از ابتدای اسفند تا ۱۵ فرودین.


ابتدای فروردین تا پانزدهم فروردین حدود ۷ میلیون تن کالا توسط کامیون‌ها حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۶ درصدی داشت.۳۹۷ هزار سفر توسط کامیون‌ها انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۲ درصدی داشته است.


محصولات کشاورزی دامی و مواد غذایی با ۳۱ درصد و مواد شیمیایی نفتی با ۲۶ درصد بیشترین سهم جابه‌جایی کالا را از ابتدای فروردین تا پانزدهم فروردین به خود اختصاص داده است.


محصولات کشاورزی دامی و مواد غذایی حمل شده در ایام نوروز یک میلیون و ۸۲۵ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۳ درصدی داشته است. بندر امام خمینی با ۵۳ درصد، کالا‌های اساسی بیشترین و بندر امیرآباد با ۱۶ درصد رتبه دوم را در این حوزه به خود اختصاص داده است.

در همین زمینه رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام کرده است که هیچ نگرانی بابت کمبود کالای اساسی وجود ندارد و از ماه های گذشته ذخیره سازی برای عید نوروز و ماه رمضان انجام شده بود. همچنین قبادی دبیر ستاد تنظیم بازار هم اعلام کرد تاپایان ماه رمضان هیچ افزایش قیمتی برای کالا ها نخواهیم داشت.

۱۱۵ هزار تن محموله و کالای بهداشتی از جمله دستگاه تولید ماسک طی ماه های گذشته وارد کشور شده است. همچین رحمانی اعلام کرد در حوزه تولید مواد ضدعفونی از ۵۰ هزار لیتر به ۸۰۰ هزار لیتر رسیده ایم. در تولید دستکش هم از ۲ میلیون جفت به ۴.نیم میلیون تن رسیده ایم.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار