رئیس سازمان زندان‌ها خبرداد؛

آرامش در تمام زندان‌های کشور حاکم است/ رفتار زندانیان مرخصی رفته تحت نظارت است

جهانگیر گفت: آرامش در تمام زندان‌های کشور حاکم است و رفتار زندانیانی که به مرخصی رفته اند، نظارت می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌های کشور با اشاره به وضعیت زندان‌های کشور اظهار کرد: با اقداماتی که دستگاه قضایی در سه محور اقدامات مدیریتی، بهداشتی و درمانی انجام داد خوشبختانه قبل از شیوع ویروس کرونا در سطح کشور با ابلاغ رئیس دستگاه قضا در ۷ اسفند ماه با مرخصی زندانیان موافقت شد.

وی افزود: پس از مرخصی یک صد هزار نفر نقطه عطفی در فاصله گزاری اجتماعی در زندان‌ها از طریق کاهش جمعیت کیفری بوجود آمد.

جهانگیر با اشاره به مرخصی اعطا شده به زندانیان گفت: این مسئله از منظر اقدام خاص حقوق بشری مطرح شده است.

رئیس سازمان زندان‌های کشور درباره نا آرامی‌های اخیر زندان‌ها گفت: دشمن تلاش کرد برای کم رنگ کردن مسئله مرخصی به زندانیان به کسانی که در زندان هستند بگویند شما احتمال ابتلا به کرونا را دارید و باید دست به شورش بزنید وعمدتا افرادی که جرائم سنگین داشتند و مشمول مرخصی نبودند تحریک کننده زندانیان دیگر بودند. اما با تدابیر صورت گرفته اکنون آرامش در تمام زندان‌ها حاکم است.

جهانگیر با اشاره به معیار مرخصی‌ها گفت: اولین معیاری که در دستور عمل رئیس قوه قضائیه بود این بود که زندانی می‌تواند به مرخصی برود که برای کشور خطر نداشته باشد و تأمینی را بتواند بگذارد که به واسطه آن به موقع به زندان بازگردد و با این دو تدبیر و سایر شرایط عمده زندانیان بی خطر از مرخصی استفاده کردند.

رئیس سازمان زندان‌ها اظهار کرد: رئیس قوه قضائیه مجددا دستور عملی را صادر کردند تا شورای طبقه بندی زندان‌ها بررسی کند و کسانی که نتوانستند از مرخصی استفاده کند.

جهانگیر درباره تمدید مرخصی‌ها گفت: بعد از مرخصی شیوا نامه‌ای در ۳ محور براساس افرادی از مرخصی برمی‌گردند، کسانی که به بیماری مبتلا شدند و اسناد پزشکی آن‌ها موجود است و کسانی که مشکوک هستند یا سالم هستند تدوین شد.

رئیس سازمان زندان‌ها افزود:طی تماسی که بنده امروز با وزیر بهداشت داشتم قرار شد ایشان نظر کارشناسی خودرا ارائه کنند تا پس از تصویب این شیوه نامه عملیاتی و پس از ابلاغ به رئیس قوه قضائیه تصویب شود.

وی با بیان اینکه کسانی که قرار است برای اولین بار به زندان آیند یا قرار است باز می‌گردند باید گواهی سلامت داشته باشند، اظهار کرد: یک مرکز مراقبت زندان، سلامت زندانیان را بررسی می‌کند، علاوه بر آنکه ضابطان عملکرد زندانیان به مرخصی رفته را بررسی می‌کند خود سازمان زندان‌ها هم عملکرد آن‌ها را رصد می‌کند تا چنانچه زندانی مجددا مرتکب جرم شود به زندان باز گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جوادطاهونچی شاندیز
۱۳:۴۲ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
درمورد مرخصی کرونایی درمشهدمراجعه کردم بهحوزه نظارت یک کارمند ساده بخشنامه شمارا وتو کرد.
آخرین اخبار