راه اندازی سامانه الکترونیکی ارزیابی کیفی مناقصات در زاگرس جنوبی

سامانه الکترونیکی ارزیابی کیفی مناقصات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، با هدف شفاف سازی و افزایش سرعت ارزیابی بر اساس قوانین مناقصات صنعت نفت، راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبیگفت: سامانه الکترونیکی ارزیابی کیفی مناقصات به آدرس اینترنتی contract.szogpc.com شامل ارائه و همچنین دریافت اسناد و مدارک استعلام ارزیابی کیفی از مناقصه گران، تعیین معیار‌ها و اوزان مختص هر مناقصه، ارزیابی مدارک از نظر شکلی و امتیازدهی و ... است.

حمید ایزدی، با اشاره به تعیین شاخص‌های کمی و عدم امکان اعمال سلیقه شخصی افراد در تعیین پیمانکاران، افزود: مستندسازی نحوه محاسبه و روش امتیازدهی به مناقصه گران، افزایش سرعت ارزیابی کیفی و امکان پیگیری و بررسی مستندات توسط اعضای کمیته فنی بازرگانی قبل از برگزاری جلسه، امکان تعیین معیار‌ها و وزن متناسب با هر مناقصه، تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز مناقصات، رعایت مدت زمان قانونی، امکان گزارش گیری به روش‌های مختلف، عدم نیاز به مراجعه حضوری پیمانکاران و افزایش رقابت پذیری در مناقصات از جمله مزایای سامانه الکترونیکی ارزیابی کیفی مناقصات است.

او با اشاره به اینکه راه‌اندازی این سامانه در واقع نوعی خوداظهاری به ارگان‌های ناظر و پیمانکاران جهت اطمینان از سلامت و رعایت عدالت در اجرای پیمان‌ها است، ادامه داد: امتیازدهی معیار‌های ارزیابی کیفی در این سامانه بر اساس قوانین مناقصات و اسناد استعلام ارزیابی کیفی است که به دقت و بر اساس فرمول‌های ریاضی محاسبه می‌شود و از اعمال سلیقه و اشتباه محاسباتی که پیش از این ممکن بود به وجود آید، جلوگیری می‌کند.

ایزدی، با تاکید بر اینکه بروز هر گونه اشتباه انسانی در ثبت اطلاعات نیز قابل ردیابی و اصلاح است، اضافه کرد: با توجه به تعداد زیاد مناقصات در طول سال و لزوم بایگانی تمامی اسناد هر مناقصه، با راه‌اندازی این سامانه، مشکل کمبود فضای فیزیکی بایگانی اسناد مناقصات نیز برطرف شده است.

او، در ادامه توان مالی، حسن سابقه، تجربه کاری، توان تجهیزاتی، توان فنی و برنامه ریزی و گواهی صلاحیت اچ‌اس‌یی را شش معیار اصلی در ارزیابی پیمانکاران عنوان کرد و افزود: با راه اندازی این سامانه، شرکت‌های متقاضی اسناد خود را به صورت الکترونیکی ثبت می‌کنند که این امر علاوه بر حذف مراجعات حضوری، سرعت انجام فعالیت‌ها و امنیت اسناد را نیز افزایش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، یادآور شد: این شرکت به منظور تسهیل فرآیند انجام مناقصات از ابتدای سال ۱۳۹۶ سامانه الکترونیکی معاملات را در بستر اینترنت راه‌اندازی کرد که با فعالیت این سامانه جدید، کلیه مراحل مناقصات به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، بزرگترین شرکت بهره‌بردار تابعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که با مرکزیت شهر شیراز پنج منطقه عملیاتی را در استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان راهبری می‌کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار