در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

استفاده از سامانه هایپربار برای درمان کرونا در بیمارستان ارتش

بیمارستان گلستان نیروی دریایی ارتش به منظور تسریع در بهبود بیماران مبتلا به ویروس کرونا از سامانه هایپربار استفاده می کند.

طاهر سلطانزاده متخصص طب دریایی و هایپربار در گفت و گو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به درمان بیماران کرونایی اظهار کرد:  با توجه به اینکه در بیماران مبتلا به ویروس کرونا، یکی از مشهودترین و شایع ترین مشکلات و عوارض، کاهش میزان غلظت اکسیژن موجود در خون بوده و کمبود آن نیز با گذشت زمان باعث بروز آسیب به ارگان ها و اندامهای حیاتی بدن، در نهایت مرگ بیمار خواهد شد، لذا بهره گیری از هایپربار می تواند در بهبود این بیماران موثر واقع شود.


بیشتر بخوانید؛ واکسن جدید کرونا در مرحله آزمایش بالینی


او افزود: اتاق فشار درمانی با عرضه اکسیژن خالص در محیط پرفشار، موجب حلالیت اکسیژن در خون بیمار شده و با افزایش غلظت اکسیژن خون موجب افزایش سطح سیستم ایمنی بدن، سرکوب التهاب و عفونت، ترمیم سریع تر آسیب دیدگی ریوی در بیماران خواهد شد.

 سلطان زاده گفت: با نگرش به مطالعات گسترده صورت گرفته توسط پزشکان معاونت بهداشت، درمان و امداد ارتش، هم راستا با کشورهایی همچون آمریکا، چین و پاکستان که در زمینه علوم دریایی و هایپربار نتایج قابل قبولی در رابطه با درمان بیماران کرونایی گرفته اند و بر اساس مصوبات قرارگاه پدافند زیستی ارتش به منظور امداد رسانی به بیماران، درمان بیماران مبتلا به کرونا با استفاده از سامانه فشار درمانی اکسیژن (هایپربار) در بیمارستان گلستان نیروی دریایی ارتش در حال انجام می باشد.

او بیان کرد: استفاده از این سامانه برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا با پیش بینی تمامی اصول ایمنی و حفاظتی برای بیماران و کارکنان بخش هایپربار از تاریخ دهم فروردین ماه جاری با پذیرش تعدادی از مبتلایان به این ویروس در بیمارستان گلستان نداجا آغاز شده و همچنان ادامه دارد و قطعا نتایج درمانی حاصله متعاقبا به اطلاع مراجع علمی و عموم مردم عزیز کشورمان خواهد رسید. شایان ذکر است این سامانه اولین و تنها سامانه چند نفره موجود در کشور بوده که در بیمارستان گلستان نیروی دریایی پذیرای بیماران است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار