مدارس مجازی با نیاز‌های ویژه شاداب سازی می‌شوند

افزایش نشاط و شادابی در مدارس مجازی با نیاز‌های ویژه استان در دست اقدام است.

خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، با تأکید بر اینکه نشاط در مدرسه می‌تواند زمینه ساز نشاط اجتماعی باشد، اظهار داشت: طرح مدرسه شاد به منظور شاداب سازی، ایجاد روحیه نشاط وارتقای بهداشت روانی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در مدارس مجازی با نیاز‌های ویژه استان اجرا می‌شود.

رنجبر با بیان اینکه شاد زیستن برای دانش آموزان به اندازه تغذیه خوب، محبت کردن و حفاظت کردن از آن‌ها اهمیت دارد، اظهار داشت: مدرسه موقعیتی فراهم می‌کند تا دانش آموزان بتوانند فارغ از دغدغه زندگی را بازی وتمرین کنند و کم کم آماده شوند تا در زندگی واقعی بعنوان فردی کارآمد وموفق ظاهر شوند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت:در سند تحول بنیادین اشاره شده که محیط مدرسه باید شاداب وبانشاط باشد به همین

او یادآور شد: تقویت فرهنگ وآداب نماز، فعالیت‌های هنری، پویش دقیقه‌ای برای سلامتی، ورزش در خانه، بازی‌های آموزشی وخلاقیت، پویش هر روز یک سوره قرآن، مسابقه دلنوشته فرشتگان زمینی و... از اقداماتی است که در آموزش وپرورش استثنایی استان در جهت شاداب سازی مدارس مجازی و ایجاد شادی ونشاط در دانش آموزان با نیاز‌های ویژه انجام گرفته است.

رنجبر گفت: ایجادامیدوامنیت، احساس پذیرش ومقبولیت، ارتقای شأن واحترام، کسب قدرت وشایستگی وایجاد فضای شاد در مدرسه بهترین فرصت برای رشد فکری و علمی دانش آموزان است که ترویج مهربانی، کسب مهارت زیستن وحل مسأله وچگونگی رویارویی با چالش‌ها را به آنان می‌آموزد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های که در خانواده وجامعه برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه وجوددارد مدارس شاد وبانشاط با فراهم نمودن زمینه ارتقای روحیه دانش آموزان، تسهیل در آموزش وتعمیق در یادگیری را برای آنان به همراه دارد.

او افزود: نشاط وشادابی در مدرسه باعث رشد وتکامل وجودی یک دانش آموز در ابعاد جسمانی، شناختی، عاطفی، اخلاقی ومعنوی می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.