ادیانی:

تعطیلی یک ماهه کشور با ۴ اصل قانون اساسی تناقض دارد

نماینده مردم قائم شهر با اشاره به طرح سه فوریتی تعطیلی یک ماهه مجلس در تذکری گفت: این طرح با ۴ اصل قانون اساسی تناقض دارد.

تعطیلی یک ماهه کشور با ۴ اصل قانون اساسی تناقض داردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدعلی ادیانی، نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در توضیح اخطار خود نسبت به طرح سه فوریت تعطیلی کشور برای یک ماه براساس اصل ۷۹ قانون اساسی گفت: این طرح با ۴ اصل قانون اساسی مغایرت دارد، از جمله اصل ۷۹ نیز که در طرح به آن استناد شده است.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس اصل ۷۹ قانون اساسی؛ دولت حق دارد با تصویب مجلس شورای اسلامی موقتاً محدودیت‌های ضروری را برقرار نماید و در صورتی که ضرورت باقی باشد، دولت موظف است مجدداً از مجلس کسب مجوز کند، بنابراین دولت باید لایحه دهد.

او افزود: از سوی دیگر طرح مذکور با اصل ۷۵ قانون اساسی نیز مغایرت دارد، زیرا این طرح موجب افزایش یا کاهش هزینه دولت می‌شود. همچنین با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص بنزین، هر نوع اظهارنظری باید برای اختصاص منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین و... با هماهنگی شورای عالی اقتصادی انجام شود که از این منظر نیز طرح پیشنهادی مغایر اصل ۱۱۰ قانون اساسی است.

ادیانی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا براساس نظر پیشنهادکنندگان به حوزه امنیت ملی آسیب خواهد زد، گفت: تعطیلی و محدود نمودن حقوق شهروندی جزو اختیارات شورای عالی امنیت ملی است و از این منظر طرح تعطیلی یک ماهه کشور مغایر اصل ۱۷۶ قانون اساسی است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با یادآوری تعیین تکلیف قانون مدیریت بحران در شهریورماه سال گذشته گفت: مشکل قانون مدیریت بحران مرتفع شده، بنابراین نیازی به ارائه طرح سه فوریتی مذکور نیست.

مسعود پزشکیان در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: به نظر طرح سه فوریتی تعطیلی یک ماهه کشور از نظر قانونی اشکال دارد و دولت باید در ارتباط با این موضوع لایحه‌ای با فوریت ارائه دهد، بنابراین با توجه به نظر موافق نمایندگان اخطار مذکور وارد و طرح سه فوریتی قابل طرح در صحن نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
حالا برای یک بار بصورت جدی مجلس میخواست برای مردم کاری کنه اونهم برای نجات جان آنها . این هم نگذاشتند و توش بامبول درآوردن
آخرین اخبار