سخنگوی گمرک ایران؛

مسیر جدید واردات کالا از ترکیه فعال می شود

لطیفی گفت: با پیگیری های صورت گرفته و تلاش سفارت ایران در آنکارا، بر اساس تصمیم ترکیه، بازارچه مرزی " ساری سو" مسیر جدید ورود کالا از ترکیه به ایران می شود.

مسیر جدید واردات کالا از ترکیه فعال می شودبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و تلاش سفارت ایران در آنکارا، بر اساس تصمیم ترکیه، بازارچه مرزی " ساری سو" مسیر جدید ورود کالا از ترکیه به ایران می‌شود.

وی اظهار کرد: با وجود پیگیری‌های بسیار، هنوز هیچ تصمیمی در خصوص عادی سازی تردد کامیون‌ها از مرز بازرگان گرفته نشده است وخبر‌های منتشر شده در این خصوص تکذیب می‌شود، ولی خوشبختانه، بازارچه مرزی " ساری سو" که در شرایط فراگیری ویروس کووید ۱۹ صرفا برای ورود کامیون‌های حامل اقلام بهداشتی و دارو در نظر گرفته شده بود از آخر این هفته می‌تواند علاوه بر کامیون‌های حامل اقلام بهداشتی به کشور، پذیرای کالای وارداتی از مسیر ترکیه، با روش ترانشیپ منت یعنی جابجایی کالااز کامیون به کامیون باشد.


بیشتر بخوانید: واردات ۱۰۷ محموله بهداشتی به کشور تا کنون / ۸ دستگاه تولید ماسک به چرخه تولید اضافه شد


سخنگوی گمرک افزود: این بازرارچه مرزی صرفا می‌تواند ۱۵ کامیون را به صورت روزانه پذیرش کند که در این شرایط اقدامی رو به جلو به شمار می‌رود، گمرک ایران نیز برای اجرایی شدن این تصمیم، از امروز در حال تجهیز این بازارچه به امکانات تخلیه و بارگیری کامیونی است و با شبکه بهداشت نیز برای استقرار کارشناسان بهداشتی برای اجرای پروتکل بهداشتی ورود کالا هماهنگی‌هایی را انجام داده است.

لطیفی در پایان گفت: مسیر ریلی کشورمان به ترکیه همچنان فعال است و در ۲۴ ساعت گذشته شاهد تردد ۱۰۳ واگن کالا بین دو کشور بودیم و همچنان بهترین مسیر تردد کالا بین دو کشور در شرایط فعلی محسوب می‌شود.

گفتنی است؛ بازارچه مرزی " ساری سو" درفاصله یک کیلومتری مرز بازرگان دراستان آذربایجان غربی قرار دارد.

برچسب ها: گمرک ، واردات کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار