ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان، سوژه‌هایی مناسب برای برنامه سازان

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی و آداب و رسوم این استان، سوژه‌های مناسبی برای برنامه سازان صدا و سیمای مرکز کرمان هستند.

ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان، سوژه‌هایی مناسب برای برنامه سازانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان فریدون فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در نشست با معاونان صدا و سیمای مرکز کرمان با بیان اینکه صدا و سیما دارای ظرفیت‌های مهمی است که می‌تواند در معرفی جاذبه‌های گردشگری این استان نقش بسزایی ایفا کند، گفت: خوشبختانه در سال‌های گذشته، شاهد همکاری‌های خوبی بین صدا و سیما و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بوده ایم که در آینده‌ای نزدیک، نتایج خوبی را به‌دنبال خواهد داشت.

او به راه اندازی کمپین تبلیغاتی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان کرمان اشاره کرد و افزود: صنعت گردشگری، صنعتی فرابخشی است و برای رونق این صنعت، سایر دستگاه‌ها نیز باید همکاری لازم را با اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان به عنوان متولی آن به عمل آورند.

فعالی با بیان اینکه در حال حاضر، بهترین شرایط برای تولید برنامه‌های جدید در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان کرمان وجود دارد، تصریح کرد: بدون شک بعد از مهار ویروس کرونا، شاهد رونق دوباره صنعت گردشگری استان کرمان خواهیم بود.

او با اشاره به اینکه استان کرمان دارای ظرفیت‌های گردشگری فراوانی است که باید معرفی و شناسانده شوند، تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری جلسات متعدد با حضور معاونان و مدیران صدا و سیما، بتوانیم موضوع معرفی جاذبه‌های گردشگری را جدی‌تر پیگیری کنیم تا شاهد حضور بیش از پیش گردشگران در این استان باشیم.

فعالی افزود: ظرفیت‌ها و جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری و همچنین صنایع دستی و آداب و رسوم این استان، سوژه‌های مناسبی برای برنامه سازان و مستندسازان صدا و سیمای مرکز کرمان هستند.

او با بیان اینکه باید از نقش آفرینی شخصیت‌های فرهنگی در برنامه‌های تولیدی بهره ببریم، تصریح کرد: این برنامه‌ها باید با محتوای قوی تولید شوند و از گویش کرمانی در آن‌ها نیز بهره ببریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان افزود: برای پیشبرد اهداف صنعت گردشگری دیار کریمان، باید سطح همکاری‌های صداوسیما و اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان، بیش از گذشته تقویت شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار