اذعان هاآرتص به ناکامی اسرائیل در خرید دستگاه‌های تنفس مصنوعی

روزنامه صهیونیستی هاآرتص اذعان کرد در میان بحران همه گیری کرونا، اسرائیل در تأمین دستگاه‌های تنفس مصنوعی با شکست روبرو شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، در سایه بحران همه گیری کرونا و کمبود دستگاه‌های تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) در کشور‌های جهان، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی تصریح کرد رژیم صهیونیستی در خرید این دستگاه‌ها از کشور‌های دیگر کاملا با شکست روبرو شد.

به نوشته هاآرتص، رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته تا تلاش‌ها برای خرید چنین دستگاه‌هایی را متوقف کند و تمرکز خود را بر راهکار‌های داخلی منعطف سازد.

بر پایه این گزارش، پیشتر قرار بود شمار زیادی دستگاه تنفش مصنوعی در چارچوب مقابله با نیاز شمار بالای بیماران کرونا به این دستگاه، به سرزمین‌های اشغالی وارد شود؛ اما هفته پیش طرف آلمانی به مقامات اسرائیلی اعلام کرد نمی‌تواند به تعهد خود مبنی بر ارائه هزار دستگاه ونتیلاتور طبق جدول زمان بندی وفادار بماند.

همچنین شرکت جنرال الکتریک آمریکا نیز اوایل هفته کنونی اعلام کرد نمی‌تواند به تعهد خود در خصوص تأمین هزار دستگاه تنفس مصنوعی برای اسرائیل عمل کند. این در حالی است که فرصت خرید این دستگاه‌ها از چین نیز در پی رخدادی از بین رفت. حادثه از این قرار بود که یک وکیل محلی که قرار بود هزار عدد از این دستگاه‌ها را از چین برای رژیم صهیونیستی خریداری کند، آن را به مشتری دیگری فروخت.

هاآرتص چند روز پیش نیز در گزارشی با عنوان «در میان کمبود جهانی، اسرائیل برای توسعه دستگاه‌های ونتیلاتور رقابت می‌کند» نوشته بود، مانند دیگر نقاط جهان، اسرائیل نیز نیاز شدیدی به دستگاه ونتیلاتور برای بیماران کرونا دارد. وزارت بهداشت تخمین زده است نزدیک به ۱۴۰۰ دستگاه برای استفاده فوری در دسترس بوده و چندصد دستگاه دیگر نیز قادر خواهد بود تا در دسترس قرار گیرد. اما اگر این سناریو اتفاق افتد که در زمان اوج همه گیری این بیماری، ۵ هزار بیمار نیازمند چنین دستگاه‌هایی شوند، این تعداد کافی نخواهد بود.

اذعان هاآرتص به ناکامی اسرائیل در خرید دستگاه‌های تنفس مصنوعی

ناکامی اسرائیل در خرید دستگاه‌های تنفس مصنوعی به همین جا نیز ختم نمی‌شود. مسئولان بخش بهداشت رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرده اند در تأمین کیت‌های تشخیص ابتلا به کرونا با شکست روبرو شده اند و با وجود اینکه نتانیاهو قول روزانه ۳۰ هزار عدد کیت را داده بود، این عدد حتی به ۱۰ هزار عدد نیز نمی‌رسد.

در حالی که پیشتر گزارش‌هایی از اقدام دستگاه اطلاعتی اسرائیل در سرقت تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران کرونا منتشر شده بود، دیروز نفتالی بنت، وزیر جنگ رژیم صهونیستی تلویحا اقدام موساد در سرقت تجهیزات پزشکی از کشور‌های دیگر را تأیید کرد.

شایان ذکر است مهم‌ترین شانس زنده ماندن بیماران کرونایی که حالشان به شدت وخیم می‌شود، دستگاه‌های تنفس مصنوعی هستند. در واقع، وقتی ریه‌ها از کار می‌افتند یا بخش قابل توجهی ار کارکردشان را از دست می‌دهند، این دستگاه‌ها، جایگزین سیستم تنفسی می‌شوند و به بیمار فرصت مقابله با عفونت و در نهایت بهبود را می‌دهند.

اذعان هاآرتص به ناکامی اسرائیل در خرید دستگاه‌های تنفس مصنوعی

این دستگاه‌ها دو نوع اصلی دارند، دستگاه تنفس مصنوعی (Ventilator) و دستگاه کمک تنفسی (CPAP). نوع اول فقط در بیمارستان قابل استفاده است، اما نوع دوم بجز بیمارستان، را با رعایت شرایطی در منزل هم قابل استفاده خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار