حقیقت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

رشد ۲۲.۶ درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت

مدیر پایش هواشناسی کشاورزی گفت: مجموع بارش از ابتدای سال زراعی ۲۲۵.۸ میلی متر بوده که نسبت به دوره بلندمدت ۲۲.۶ درصد رشد داشته است.

مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه سامانه بارشی تا پایان هفته در کشور فعال است، اظهار کرد: با فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از غرب، شمال غرب، دامنه‌های البرز و زاگرس بارش برف و باران و در برخی مناطق تگرگ داریم.

وی افزود: با فعالیت سامانه بارشی در مناطق غرب به گلخانه داران توصیه می‌شود که مراقب سازه‌های گلخانه‌ای خود باشند تا وقوع تگرگ خسارتی به سازه‌های گلخانه‌ای وارد نکند.

وی افزود: روز سه شنبه با فعالیت سامانه بارشی در کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان به کشاورزان توصیه می‌شود که نسبت به کودپاشی مزارع اقدام کنند تا بتوانند از آب باران بهره برند.

حقیقت ادامه داد: طی روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه در اغلب مناطق کشور جز سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب خوزستان، جنوب خراسان جنوبی، جنوب کرمان و جنوب فارس بارش‌ها تداوم دارد.

این مقام مسئول از کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما در نوار شمالی کشور خبر داد و گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان توصیه می‌شود که محلول پاشی مزارع و باغات خود را در ساعات گرم روز انجام دهند و همواره مرغداران مراقبت‌های لازم و سیستم گرمایشی مناسب در واحد‌ها برقرار کنند تا کاهش دما خسارتی به جوجه‌های آن‌ها وارد نکند.

به گفته وی، با توجه به بارش باران و برف به عشایر مسیر البرز و زاگرس توصیه می‌شود که به سبب احتمال برخورد صاعقه و تگرگ از رفتن به ارتفاعات اجتناب کنند.

رشد بالای ۲۲ درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی درباره آخرین وضعیت بارش گفت: بنابر آمار مجموع بارش از ابتدای سال زراعی تا ۱۶ فروردین ۲۲۵.۸ میلی متر بوده، در حالیکه این میزان مدت مشابه سال قبل ۲۵۷.۱ و بلندمدت ۱۸۴.۲ میلی متر بوده است که این امر بیانگر رشد ۲۲.۶ درصدی نسبت به متوسط دوره بلندمدت و کاهش ۱۲.۲ درصدی نسبت به سال زراعی قبل هستیم.

حقیقت در پایان از تامین ۹۷.۲ درصد بارش سال زراعی ۹۹_۹۸ خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار