پیچیدن عطر «نسیم رحمت» در پایتخت کشور

گروه نسیم رحمت چند روزی است به همت نیرو‌های جهادی و مردمی در چند نقطه از تهران مراسم اعیاد شعبانیه را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها نه تنها پایتخت کشورمان بلکه همه شهر‌های ایران زمین حال و هوای خاصی دارد؛ هر سال در چنین روز‌هایی پیر و جوان و زن و مرد، خود را برای جشن میلاد منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج) آماده می‌کردند.

اما شیوع ویروس منحوس کرونا در جهان و به تبع آن کشورمان، باعث شد بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی در جهان تعطیل شود. کشور ما هم از این جریان مستثنی نماند.

تا جایی که این اتفاق و منع تجمعات شامل حال برگزاری آیین‌های مذهبی هم شد. حال در روز‌هایی که همه پیش از این مشغول ریسه کشیدن و چراغانی کردن خیابان‌ها بودند، باید در خانه بمانند تا زنجیره شیوع و انتقال این بیماری را قطع کنند.

با این حال هستند کسانی که این سد را از مقابل راه خود برداشته اند؛ مثل گروه نسیم رحمت که در روز‌های قرنطینه شادی و نشاط را به کوچه پس کوچه‌های شهر آوردند آن هم برای باقی ماندن شادی جشن نیمه شعبان که این روز‌ها مردم از آن محرومند.

مردم از پشت بام‌ها و پنجره‌های خانه شان نظاره گر سرود و شعر خوانی گروه نسیم رحمت هستند و با خنده و تشویق شان مایه دلگرمی اعضای این گروه می‌شوند.

گروهی از جوانان و نوجوانانی که تحت هر شرایطی، عرض ارادت خود نسبت به حضرت صاحب الزمان را ترک نمی‌کنند و این شور و اشتیاق را با مردم و هموطنانشان تقسیم می‌کنند. شور و اشتیاقی که ذاتاً و از بدو تولد در آن‌ها وجود دارد و به مرور زمان بیشتر خودنمایی می‌کند.

پیچیده شدن عطر نسیم رحمت در پایتخت

گروه نسیم رحمت، چند روزی می‌شود که به همت نیرو‌های جهادی و مردمی، شهرداری و ... در چند نقطه از تهران مراسم اعیاد شعبانیه را برگزار می کند. علاوه بر برپایی مراسم شعبانیه در محلات تهران، گروه نسیم رحمت به سراغ بیمارستان‌هایی در تهران رفته که مدتی است کادر درمان و بیماران آن درگیر مقابله با بیماری کرونا هستند.

میری از مسئولان گروه جهادی برپاکننده این اجرا گفت: مدتی است که هموطنان ما درگیر بیماری کرونا هستند و در قرنطینه به سر می‌برند. آن هم در روز‌هایی که بهار دوباره سرسبزی و طراوت خود را به زمین و موجودات روی آن هدیه می‌دهد. هر سال در ایام شعبانیه، شور و حال فراوانی در همه مسلمانان به وجود می‌آید و هر کس را که مشاهده کنیم، در حد توان خود کاری برای امام عصر می‌کند.

وی افزود: این روز‌ها که تجمع و بیرون آمدن از خانه به سختی امکان پذیر شده، برگزاری هیئات و مراسم‌های ویژه شعبانیه امکان پذیر نیست. اما چاره‌ای به ذهنمان رسید که در این روز‌ها که مردم نمی‌توانند به هیئت بروند، ما این هیئت و مراسم را به خانه‌های آن بیاوریم.

میری بیان کرد: در این طرح با حضور گروه سرود و به همت نیرو‌های جهادی و مردمی و همچنین شهرداری، از مردم می‌خواهیم از پنجره‌های منازل خود خیابان را نگاه و برای چند لحظه هم که شده حال و هوای نیمه شعبان را در دل زنده کنند.

وی ادامه داد: عوامل اجرایی هم با اینکه خطرات زیادی آن‌ها را در این روز‌ها تهدید می‌کرد، نتوانستند دست روی دست بگذارند و عرض ارادتی به حضرت صاحب الزمان (عج) نشان ندهند.

میری در پایان گفت: پس از اتمام سرود نمایش گروه نسیم رحمت، تعدادی پک غذایی و بهداشتی با کمک جوانان دیگر گروه، به درب منازل ساکنان محلات برده شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۲ دی ۱۴۰۰
اسامی گروه سرود رو ممنون میشم بفرستید
آخرین اخبار