پمپئو: تحریم‌ها علیه ایران ادامه می‌یابد

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر ضمن تکرار ادعاهای بی‌اساس خود اعلام کرد که تحریم‌ها علیه ایران ادامه می‌یابد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا امروز سه‌شنبه و در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که تحریم‌ها علیه ایران ادامه می‌یابد.

پمپئو در این نشست خبری ضمن تکرار اظهارات بی اساس خود، مدعی شد: تحریم‌ها علیه ایران ادامه پیدا می‌کند و تهران باید رفتار خود را تغییر دهد.

وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد: به تلاش خود برای جلوگیری از توسعه پروژه‌های هسته‌ای ایران ادامه می‌دهیم.

پمپئو در ادامه به اظهار نظر درباره عراق پرداخته و مدعی شد: گردان‌های حزب‌الله عراق در تلاش برای تحمیل نخست وزیر مورد نظر خود است.

وی در ادامه افزود: کاخ سفید مذاکرات استراتژیک با عراق در خصوص حضور نیرو‌های نظامی آمریکایی در این کشور را از اواسط ماه ژوئن آغاز می‌کند.

پمپئو افزود موضوعات بسیاری از جمله تحولات مربوط به آینده نظامیان آمریکا در خاک عراق در دستور مذاکرات قرار دارد.

پس از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران در اوایل ژانویه، حضور نظامیان واشنگتن در خاک عراق با اعتراضات گسترده در درون این کشور همراه شد و آمریکا مجبور به خارج کردن بخشی از نیرو‌های خود شد.

ائتلاف به سرکردگی آمریکا در عراق همچنین در ۷ آوریل کنترل پایگاه ابوغریب را به مقامات عراقی تحویل داد. این چهارمین پایگاه نظامی است که در این مدت از سوی نظامیان آمریکا در عراق تخلیه شد.

گفتنی است ماه گذشته رسانه‌ها از بمباران مواضع نیرو‌های مردمی عراق (الحشد الشعبی) توسط جنگنده‌های آمریکایی خبر دادند.

منابع عراقی اعلام کردند در حمله جنگنده‌های متجاوز آمریکایی به فرودگاه در حال ساخت کربلا، یکی از کارمندان این فرودگاه کشته شد. همچنین ارتش عراق اعلام کرد در حمله جنگنده‌های آمریکایی، پایگاه‌های الحشد الشعبی، ارتش و پلیس عراق هدف قرار گرفتند.

پس از حملات متجاوزانه ارتش تروریست آمریکا بسیاری از گروه‌ها و جریان‌های سیاسی و مقاومت عراق، این حملات را به شدت محکوم کرده و خواهان اجرای مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج نیرو‌های آمریکایی از این کشور شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
یعنی این ها کرونا بگیرند عالم راحت بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
راضی به مرگ کسی نیستیم ولی
با این ظلمی که میکنید ان شاالله تو کرونا بمیرید ۰۰۰۰
آخرین اخبار