فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران:

افزایش راهکار بازدارنده غیر موجه سبب بروز آسیب در کنترل بیماری می‌شود/ بستری ۵۰۰ ببمار جدید

زالی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۵۰۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بستری شده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران در اخبار شبکه ۵ اظهار کرد: در حال حاضر در شرایطی که با این اپیدمی فریبنده روبه رو هستیم بزرگتربن خطای راهبردی از سوی مسئولان و شهروندان این است که راهکار‌های بازدارنده حضور در شهر را به هر دلیل غیر موجه افزایش دهیم؛ این کار به دلیل رفتار متفاوت ویروس سبب بروز آسیب و صدمه بیشتر در کنترل بیماری کرونا می‌شود.

او افزود: رفتار ویروس کرونا در کلان شهر‌ها متفاوت است. امروز ۸۰۰ بیمار از بیمارستان ترخیص شده، اما نگرانی ما این است که ۵۰۰ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بخش عادی بیمارستان و مراکز درمانی تهران بستری شده اند.

زالی تاکید کرد: اگر تعداد مراجعه کنندگان به بخش‌های سرپایی و بستری را اضافه کنیم یک عدد قابل توجهی خواهد شد و ما متوجه رفتار متفاوت ویروس می‌شویم. با خطای راهبردی به دلیل ویژگی خاص آن مشکلاتی را برای ما ایجاد می‌کند. به طور معمول تکانه‌های این بیماری و آثارش الان در افراد بروز پیدا نمی‌کند و آثار آن بین ۱۰ تا ۱۴ روز بعد در میزان مراجعه افراد به بیمارستان‌‌ها نشان می‌دهد.

او گفت: رفتار این ویروس در کلان شهر‌ها متفاوت با سایر مناطق بوده و مقابله با آن کار را سخت‌تر می‌کند؛ چیزی از خطرناک بودن ویروس کاسته نشده و بزرگتربن خطا کم رنگ شدن اهمیت ماندن در خانه است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار