اسداله نژاد در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قیمت هر کیلو مرغ به ۹ هزار تومان رسید

نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: نرخ هر کیلو مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها ۹ هزار تومان است.

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۵ هزار و ۶۰۰ تا ۶ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها ۹ هزار تومان است.

وی قیمت تمام شده یک کیلوگرم مرغ زنده را ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: طی یک‌ماه اخیر مرغداران از محل فروش مرغ هزار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان متضرر شدند و همچنان در حال زیان هستند.

اسداله نژاد کاهش قدرت خرید خانوار، تعطیلی کسب و کار ناشی از شیوع ویروس کرونا را عامل اصلی افت قیمت مرغ در بازار اعلام کرد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ادامه داد: با توجه به وضعیت فعلی صنعت طی نامه ای به مقام‌معظم رهبری خواستار رسیدگی به مشکلات مرغداران شدیم چرا که با استمرار روند فعلی صنعت مرغ گوشتی متحمل زیان خواهد شد.

وی درباره راهکارهای کاهش زیان مرغداران گفت: شرکت پشتیبانی امور دام برای رفع بحران فعلی به طور مستقیم با تشکل های تولیدی یا مرغداران باید وارد مذاکره شوند و مرغ های مازاد را از سطح بازار جمع آوری کنند.

اسداله نژاد با اشاره به اینکه در شرایط فعلی کاهش تعرفه صادرات دردی از مرغداران دوا نمی کند، بیان کرد: با توجه به آنکه برنامه ریزی برای صادرات، بازاریابی و اخذ مجوز فرآیندی زمان بر است، از این رو برون رفت از شرایط فعلی برای مرغداران نیاز به راهکار کوتاه مدت دارد.

پیش بینی افزایش محسوس قیمت مرغ در روزهای آتی

وی درباره آینده بازار مرغ گفت: با توجه به رصد و پایش بازار و کاهش تدریجی مرغ های سنگین در بازار پیش بینی می شود از روزهای آینده شاهد افزایش محسوس قیمت مرغ در بازار شویم.

اسداله نژاد با بیان اینکه طی ۲ ماه گذشته مسئولان تنها شعار دادند و هیچ اقدام عملی نکردند، گفت: البته طی روزهای اخیر معاون امور تولیدات دامی پیگیری هایی را انجام دادند، اما انتزاع وظایف بخش کشاورزی، عملا متولی تولید بخش کشاورزی را خلع سلاح کرده است.

 بازار نهاده های دامی‌ مبهم است

این مقام مسئول با بیان اینکه بازار نهاده های دامی مبهم است، گفت: افزایش قیمت نهاده های دامی و دان آماده مصرف مانعی بر سر راه صنعت مرغداری است که اگر اقدام مناسبی جهت کاهش زیان مرغداران صورت نگیرد، امکان ادامه حیات برای صنعت مرغداری دشوار است.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی گوشتی در پایان تصریح کرد: با وجود انباشتگی مرغ در واحدها و نبود آینده روشن از تولید مرغ انتظار می رود تدابیر مناسبی اندیشیده شود چرا که مرغداران از ناحیه افزایش ضریب تبدیل مرغ به کود مرغ کیلویی ۲۵۰ تومان زیان قابل توجهی در طول سال متحمل می شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
ملت ببینید اگر هر چی گرون شد حمله نکنید و خرید اضافی نکنید قیمتش چقدر کم میشه
آخرین اخبار