تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت تا تیرماه سال‌جاری

مدیر کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و بر اساس ابلاغیه سازمان بیمه سلامت ایران مبنی بر قطع زنجیره ویروس کرونا اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت تا اوایل تیرماه ۹۹ تمدید شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عباسی اظهار کرد: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و بر اساس پروتکل‌های درمانی وزارت بهداشت گام‌های مهمی در راستای کنترل و قطع زنجیره ویروس کرونا از سوی سازمان بیمه سلامت برداشته شده است.

او ادامه داد: بیمه‌شدگان بیمه سلامت می‌توانند جهت دریافت خدمات خود مانند تایید نسخ دارویی، آزمایشات، پرتوپزشکی و ... می‌توانند بدون مراجعه حضوری برای تایید، به مراکز درمانی مراجعه و خدمات دریافت کنند و یا با شماره ۳۳۴۱۲۴۱۲ اداره اسناد پزشکی بیمه سلامت استان تماس حاصل کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان بیان کرد: اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت بجز دفترچه‌های بیمه درمان ایرانیان که اعتبار آنان تا پایان اسفند ۹۸ بوده و دارای برگ سفید است، نیاز به تعویض ندارد و تا تیرماه سال جاری تمدید شده است و بیمه شدگان می‌توانند در مراکز درمانی خدمات دریافت نمایند.

او تصریح کرد: هدف از تمدید دفاتر بیمه سلامت قطع زنجیره ویروس کرونا در سطح جامعه و سلامت مردم است تا از تردد‌های اضافی در مراکز شلوغ و مکان‌هایی که باعث گسترش بیماری کروناست، جلوگیری به‌عمل آید.

عباسی با اشاره به افرادی‌که در سامانه ارزیابی آزمون وسع ثبت نام کرده‌اند گفت: با توجه به روال گذشته نتیجه ارزیابی وسع که به‌صورت یک ماهه اعلام شده است، اما با شیوع بیماری کرونا و در موقعیت فعلی چنانچه بیمه شدگان به شرایط اورژانسی و درمان نیاز داشته باشند، این مدت برای بیماران کرونایی از یک ماه به ۲۴ ساعت کاهش پیدا کرده است که ظرف ۲۴ ساعت نتیجه ارزیابی وسع توسط وزارت رفاه برای بیمه شدگان مشخص می‌شود که در کدام دهک می‌توانند قرار گیرند و دفترچه بیمه درمانی دریافت کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان در پایان افزود: از تمامی مردم درخواست می‌شود به منظور کنترل و پیشگیری و قطع زنجیره ویروس کرونا در صورت هرگونه سئوال در مورد بیماری می‌توانند با سامانه ۱۶۶۶سازمان بیمه سلامت تماس بگیرند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار