رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

روند درمان مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی مناسب است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روند درمان بیماران کرونایی در استان با وجود نوسانات آماری به خوبی انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر محمد حسین بحرینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست ویدئوکنفرانسی با روسا و معاونان بهداشتی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی خراسان رضوی به مناسبت روز جهانی بهداشت، گفت: امر درمان بیماران کرونایی در استان با وجود نوسانات آماری به خوبی انجام شده است و با همت و تلاش خستگی‌ناپذیر مدافعان سلامت مشکل و دغدغه‌ای در این خصوص وجود ندارد و همچنان تنها خواسته ما ادامه همکاری مردم با خادمان خود در حوزه سلامت است.
 
او تصریح کرد: طی ۵۰ روز اخیر ۸۰ درصد فعالیت‌های کاری مسئولان استان به ویژه استاندار خراسان رضوی به حوزه سلامت اختصاص یافته و از این بابت از تمامی کسانی که در این راه تلاش کرده‌اند، تشکر می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد عمده علائم مشکوک به کرونا را شامل تب، سرفه خشک، بی‌حالی، استخوان درد، ضعف جسمانی و حالت تهوع عنوان کرد و گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به مراکز و آزمایشگاه‌های فعال در زمینه کرونا به‌صورت رایگان تست‌های لازم را انجام دهند.

دکتر بحرینی افزود: در حال حاضر ۸۰ تا ۹۸ درصد جمعیت استان خراسان رضوی به جز شهر مشهد در قالب سامانه خدمات ۴۰۳۰ غربالگری کرونا شده و تحت مراقبت قرار گرفته‌اند، اما در شهر مشهد به جهت عدم پاسخگویی مردم تاکنون ۷۵ درصد جمعیت غربالگری شده‌اند.

او تصریح کرد: گرچه در روز‌های اخیر خبر خوشی از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر کنترل کووید ۱۹ مطرح شده است، اما اقدامات پیشگیرانه و مراقبت‌های بهداشتی باید تا زمان ریشه‌کنی کامل ویروس کرونا ادامه یابد، زیرا این ویروس ناشناخته بوده و به طرق مختلف وارد بدن می‌شود و باید همواره مراقب سلامتی خود باشیم.
 
انتهای پیام// ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.