تماس تصویری چقدر قابل اعتماد است؟

شیوع ویروس کرونا و قرار گرفتن صد‌ها میلیون نفر از مردم جهان در قرنطینه باعث افزایش استفاده از اپلیکیشن‌های تماس تصویری شده به طوری که موضوع میزان امنیت این اپلیکیشن‌ها بار دیگر مطرح شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  شیوع ویروس کرونا و روند صعودی این اپیدمی، کشور‌های جهان را مجبور به اتخاذ تدابیری برای مقابله با این بیماری کرد.

یکی از این تدابیر که در کشور‌های زیادی به اجرا گذاشته شد قرنطینه و دستور ماندن در خانه است.

دولت‌های بسیاری قرنطینه عمومی را یا در بخشی از شهر‌ها و یا به طور سراسری به اجرا گذاشته و از شهروندان خود خواستار ماندن در خانه شدند.

همزمان با اجرای این طرح، بسیاری از شرکت‌ها و موسسات به کارکنان خود دستور ماندن در خانه و دورکاری دادند و بسیاری از امور روزمره از طریق شبکه‌های اجتماعی و به خصوص اپلیکیشن‌های تماس تصویری انجام می‌شود.

اخیرا استفاده از رسانه‌های اجتماعی و به خصوص اپلیکیشن‌های پیام رسان و تماس تصویری افزایش شدیدی داشته و این امر بار دیگر موضوع امنیت حریم خصوصی کاربران را به میان آورده است.

موضوع نقض حریم خصوصی کاربران در رسانه‌های اجتماعی، پیام رسان‌ها و اپلیکیشن‌های تمامس تصویری همواره مطرح بوده و تاکنون نیز گزارش‌های بسیاری مبنی بر نقض حریم خصوصی کاربران در رسانه‌های اجتماعی مطرح شده است.

با افزایش استفاده از اپلیکیشن‌های تماس تصویری در هفته‌های اخیر، بسیاری از کاربران درباره امنیت این اپلیکیشن‌ها و حریم خصوصی خود ابراز نگرانی کرده اند.

رمز عبور ۴۴ میلیون کاربر مایکروسافت هک شد

این موضوع پس از آن ابعاد جدی تری به خود گرفت که تماس تصویری بسیاری از کاربران آمریکایی در یکی از اپلیکیشن‌ها افشا شد.

اخیرا رسانه‌ها گزارش دادند که مکالمات تصویری و نشست‌های ویدئویی کاربران بسیاری در اپلیکیشن «زوم» در فضای وب افشا و در دسترس دیگر کاربران قرار گرفت.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، ویدئو‌های افشا شده شامل مکالمات تصویری کاربران، جلسات ویدئویی آموزشی و کاری بسیاری از شرکت‌ها در آمریکا است.

این موضوع باعث شده تا کاربران بار دیگر درباره نقض حریم خصوصی خود ابراز نگرانی کنند.

بسیاری از این ویدئو‌ها دارای اطلاعات قابل شناسایی شخصی، مکالمات دوستانه و در برخی موارد اطلاعات مربوط به روند کاری برخی از شرکت‌ها است.

منبع: میزان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار