عبدالمهدی از خروج نظامیان آمریکایی و متحدانش از شش پایگاه در عراق خبر داد

نخست وزیر موقت عراق اعلام کرد خروج گسترده نیرو‌های خارجی از پایگاه‌هایشان در عراق آغاز شده است و هم اکنون این نیرو‌ها فقط در سه پایگاه حضور دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر موقت (پیشبرد امور) عراق گفت: نظامیان خارجی از شش پایگاه نظامی در این کشور خارج شده اند. 

عادل عبدالمهدی در نشست شورای امنیت ملی عراق که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد از حضور نیرو‌های خارجی در سه پایگاه نظامی در عراق خبر داد.

عادل عبدالمهدی در این نشست افزود: با خروج نیرو‌های خارجی از شش پایگاه نظامی در عراق در هفته‌های گذشته، این نیرو‌ها هم اکنون تنها در سه پایگاه نظامی مستقر هستند.

او تاکید کرد: اوضاع کنونی تغییر کرده است و این شرایط ایجاب می‌کند تا پرونده حضور نیرو‌های خارجی دوباره مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد تا در خدمت منافع عراق و همه کشور‌ها باشد.

نیرو‌های ائتلاف بین المللی ضد داعش تحت فرماندهی آمریکا در هفته‌های گذشته شش پایگاه نظامی شامل القیاره در جنوب موصل، k ۱ در کرکوک، الحبانیه و القائم در الانبار و نیز دو پایگاه در جنوب بغداد و استان نینوا را به دولت عراق تحویل دادند.

نظامیان آمریکایی در حال حاضر در سه پایگاه اصلی عین الاسد در استان الانبار، پایگاه هوایی البلد در استان صلاح الدین و پایگاه التاجی در شمال بغداد مستقر هستند.

عادل عبدالمهدی در این جلسه محتوای یادداشتی را که دولت عراق اخیرا از آمریکا دریافت کرده است، فاش کرد. این یادداشت درباره آغاز گفت‌وگوی راهبردی میان دو کشور برای بررسی آینده همکاری امنیتی واقتصادی میان بغداد و واشنگتن است. این یادداشت شامل پیشنهاد واشنگتن برای انجام گفت‌وگوی راهبردی با دولت عراق در روز‌های ۱۰ و ۱۱ ژوئن (۲۱ و ۲۲ خرداد) در بغداد با هدف دستیابی به تفاهم درباره آینده همکاری امنیتی و اقتصادی میان دو کشور است.

نیرو‌های ائتلاف بین المللی از چند هفته پیش تخلیه پایگاه‌های خود در عراق را آغاز کرده‌اند. مقامات آمریکایی علت خروج این نیرو‌ها را شیوع ویروس کرونا در عراق و جهان اعلام کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
مگر چند پایگاه به آمریکائی ها داده شده بود که تا کنون 6 پایگاه را تخلیه کرده اند! پس بگید کل عراق پادگان آمریکا شده!
آخرین اخبار