تقویت توده هوای ناپایدار در خراسان جنوبی

هواشناسی استان در خصوص رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و گرد و خاک و همچنین احتمال وقوع رواناب در برخی نقاط استان در روز‌های آینده هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،خندان رو  مدیرکل هواشناسی استان گفت: از پنج شنبه شب (۲۱ فروردین) تا جمعه (۲۲ تقویت توده هوای ناپایدار در استانفروردین) رگبار و رعد وبرق، احتمال کاهش دید و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ و تشکیل مه با تاکید بر شهرستان‌های بیرجند، خوسف، سرایان، فردوس، طبس و بشرویه پیش بینی می‌شود.

او افزود: این شرایط جوی همچنین با تاکید بر شهرستان‌های فردوس، سرایان، قاین و برخی نقاط طبس، بشرویه، درمیان و سربیشه از عصر جمعه تا شنبه (۲۳فروردین) در برخی از نقاط بشرویه و طبس نیز از شنبه (۲۳فروردین) تا یک شنبه (۲۴فروردین) قابل پیش بینی است.

خندان رو گفت : با فعالیت این توده، وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال سیلابی شدن برخی مسیل ها، احتمال برخورد صاعقه در مناطق مرتفع و احتمال خسارت به باغات در اثر بارش تگرگ در مناطق کوهپایه‌ای و مستعد نیز انتظار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان با اشاره به احتمال خسارت به سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی، سقف و پوشش گلخانه‌هاْ اجتناب از سفر‌های غیر ضرور، رعایت قوانین و مقررات رانندگی، خودداری از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، پرهیز از چرای دام و دوری از صعود به ارتفاعات را توصیه کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار