بیانیه وزارت خارجه سوریه درباره ساختگی بودن گزارش سازمان منع سلاح‌های شیمیایی

وزارت امور خارجه سوریه آخرین گزارش سازمان منع سلاح‌های شیمیایی را درباره این کشور، ساختگی و مبتنی بر داده‌های تهیه شده توسط تروریست‌های النصره خواند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای که امروز پنجشنبه منتشر کرد آخرین گزارش سازمان منع سلاح‌های شیمیایی را ساختگی و مبتنی بر داده‌های تهیه شده توسط تروریست‌های النصره خواند.

در این بیانیه آمده است: گزارش سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در خصوص استفاده از تسلیحات شیمیایی در روستای اللطامنه در سال ۲۰۱۷، حاوی نتیجه گیری‌های جعلی و ساختگی و با هدف بیان نادرست واقعیت‌ها و متهم کردن مقامات سوریه است. این گزارش مبتنی بر منابعی است که تروریست‌های جبهه النصره و به اصطلاح کلاه سفید‌های تحت حمایت آمریکا، ترکیه و سایر کشور‌های غربی تهیه کرده اند.

وزارت امور خارجه سوریه همچنین این گزارش را با گزارش درباره ادعای استفاده از سلاح‌های شیمیایی در دوما مقایسه و خاطرنشان کرد که انتشار این گزارش "ننگ" دیگری برای این سازمان است.

روز چهارشنبه، سازمان منع سلاح‌های شیمیایی با انتشار گزارشی مدعی شد ارتش سوریه در اواخر مارس ۲۰۱۷ یک سری حملات شیمیایی در یکی از شهر‌های این کشور انجام داده است.

دولت سوریه بار‌ها در تحقیقات خود، سازمان منع سلاح‌های شیمیایی را به تعصب متهم کرده و نتیجه گیری‌های آن‌ها را زیر سوال برده است.

مقامات سوریه تاکید کرده اند که آن‌ها هرگز از سلاح‌های شیمیایی علیه غیرنظامیان یا تروریست‌ها استفاده نکرده اند و کل زرادخانه شیمیایی این کشور را تحت نظارت این سازمان از سوریه خارج کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
سازمان ملل رو کشور های برنده جنگ جهانی دوم به وجود آوردن تا کسی نتونه قدرتشون رو تضعیف کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
دروغه
آخرین اخبار