رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری مطرح کرد:

آغاز رزمایش سراسری «کمک مومنانه» از شنبه

سردار سلیمانی گفت: بسیج به‌عنوان تشکیلات مردمی گسترده، در نظر دارد با محوریت ۵۴ هزار پایگاه در کل کشور، رزمایش سراسری «کمک مومنانه» را برگزار کند.

آغاز رزمایش سراسری «کمک مومنانه» از شنبهبه گزارش خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز جمعه در نشست خبری خود با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت بقیه‌الله، با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: مردم ایران ظرفیت‌های فراوانی دارند که بخشی از آن‌ها در ماجرای کرونا به جهانیان نشان داده شد.

او با بیان اینکه شیوع همه‌گیر، پیامد‌هایی هم دارد، خاطرنشان کرد: یکی از این پیامدها، لطمه به معیشت خانواده‌های کم‌درآمد است که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان مورد توجه قرار گرفت.

سردار سلیمانی با یادآوری بیانات روز گذشته رهبر انقلاب مبنی بر ضرورت ایجاد رزمایش گسترده در ماه مبارک رمضان برای یاری رساندن به افراد بی‌بضاعت و کم‌بضاعت، گفت: بسیج به‌عنوان تشکیلات مردمی گسترده که در سراسر کشور، پایگاه دارد، در نظر دارد با محوریت ۵۴ هزار پایگاه در کل کشور، رزمایش سراسری «کمک مومنانه» را برگزار کند.

او با بیان اینکه فاز نخست این رزمایش از روز شنبه ۲۳ فروردین با رمز یا صاحب‌الزمان (عج) آغاز می‌شود، گفت: مرحله اول این رزمایش تا پایان ماه مبارک رمضان خواهد بود و پس از آن، مراحل بعدی ادامه خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه این دستور العمل به نواحی بسیج در سراسر کشور ابلاغ شده، گفت: امروز در ارتباط ویدئوکنفرانسی با فرماندهان بسیج در سراسر کشور، این موضوع اعلام خواهد شد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه این رزمایش پیوست‌های متنوعی دارد، گفت: در این طرح از ظرفیت خیرین و ائمه جمعه و جماعت استفاده خواهد شد. همچنین از همکاری سایر دستگاه‌ها استفاده خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره نحوه گردآوری و توزیع کمک‌های مردمی در رزمایش سراسری «کمک مومنانه» گفت: کمک‌هایی که به صورت کالا خواهد بود در همان محل به افراد نیازمند اعطا می‌شود و کمک‌های نقدی نیز به دست نیازمندان همان منطقه خواهد رسید و کمک‌ها در منطقه‌ای دیگر هزینه نخواهد شد.

در ادامه این نشست رئیس سازمان بسیج سازندگی، با بیان اینکه نگاه دین‌مدار و نگاه انسان‌محور، تفاوت‌های خود را در ماجرای شیوع کرونا نشان داد، نمونه‌هایی از ایثار و فداکاری مردم ایران را در روز‌های اخیر مورد اشاره قرار داد.

او با اشاره به ابلاغ دستورالعمل مرحله اول رزمایش سراسری «کمک مومنانه» به نواحی بسیج سراسر کشور، درباره روش‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی گفت: شماره حساب ۵۱۵۱۸۱۸۰۸۶۰۱۱ و شماره‌کارت ۵۸۹۲۱۰۱۲۱۴۴۸۵۲۰۹ بانک سپه از سوی سازمان بسیج مستضعفین به این موضوع اختصاص یافته است.

زهرایی افزود: مردم همچنین می‌توانند از طریق کد دستوری «ستاره هشتصد و هشتاد ستاره یازده مربع» کمک‌های خود را به نیازمندان اهدا کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بسیج ، ارتش ، سپاه ، کرونا ویروس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار