طرح سناتور جمهوری‌خواه برای خروج نیرو‌های آمریکایی از عربستان

یک سناتور جمهوری‌خواه آمریکا پیش نویس قانون خروج نیرو‌های آمریکایی از عربستان را ارائه داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک عضو جمهوری خواه مجلس سنای آمریکا به منظور افزایش فشار‌ها بر عربستان برای کاهش تولید نفت خود و برای تغییر مسیر کاهش قیمت نفت که سبب شده تا به کمپانی‌های انرژی آمریکایی خسارت وارد شود، لایحه خروج نیرو‌های آمریکایی از عربستان را ارائه داد.

این طرح که از سوی «بیل کسیدی» سناتور آمریکایی از ایالت لوئیزیانا (از ایالت‌های تولید کنننده نفت) ارائه شده، خواهان خروج نیرو‌های آمریکایی ظرف ۳۰ روز پس از تصویب این طرح است. این ضرب الاجل ۳۰ روزه، تقریبا خواهان خروج نیرو‌های آمریکایی، یک ماه زودتر از لایحه مشابه دیگری است که از سوی دو عضو جمهوری خواه دیگر در ماه مارس ارائه شده بود.

این سناتور جمهوری خواه گفت: تولید مازاد عربستان سبب شده شرکت‌های انرژی آمریکا، بزرگترین تولید کننده نفت در جهان، نتوانند در بازار رقابت کنند.

طرح این سناتور آمریکایی برای فشار به عربستان در حالی ارائه شده است که عربستان و روسیه، بزرگترین تولید کنندگان گروه اوپک پلاس (+OPEC ) روز پنجشنبه به توافقی برای کاهش ۱۰ میلیون بشکه در ماه‌های ژوئن و مه رسیدند؛ اقدامی که با مخالفت مکزیک روبرو شد.

در حالی که عربستان و روسیه با کنار نهادن اختلافات خود تلاش کردند توافقی در کاهش تولید نفت حاصل شود، مکزیک با مخالفت در پیوستن به این کاهش تولید، بدون تأیید این توافق، جلسه را ترک کرد.

گروه اوپک پلاس (+OPEC ) شامل ۲۴ کشور تولید کننده نفت است که از ۱۴ عضو سازمان کشور‌های صادر کننده نفت موسوم به اوپک به علاوه ۱۰ عضو غیر اوپک، از جمله روسیه تشکیل شده است.

پیشتر رقابت تولید نفت میان عربستان سعودی و روسیه سبب شده بود قیمت نفت در بازار‌های جهانی به پایین‌ترین حد خود در ۱۸ سال گذشته برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار