فعالیت ۵۰ گروه بازرسی برای نظارت بر کار صنوف کم‌خطر

۵۰ گروه بازرسی برای نظارت بر کار صنوف کم‌خطر استان چهارمحال و بختیاری فعال شد.

فعالیت ۵۰ گروه بازرسی برای نظارت بر کار صنوف کم‌خطربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با اجرای گام دوم مقابله با ویروس کرونا و طرح فاصله‌گذاری هوشمند، ۵۰ گروه بازرسی و نظارت بر بازار استان از امروز شنبه ۲۳ فروردین ۹۹ فعال شد.

او افزود: این گروه‌ها شامل بازرسانی از نیروی انتظامی، تعزیزات حکومتی، اتاق بازرگانی، اصناف و دانشگاه علوم پزشکی است.

شیرانی اظهار داشت: با توجه به آغاز به کار صنوف کم‌خطر، در خصوص رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و یا بازگشایی صنوف پرخطر، با اصناف متخلف برخورد و صنف متخطی پلمب می‌شود.

او اضافه کرد: متصدیان و کارفرمایان صنوف کم‌خطر و کارخانه‌های استان باید به سایت Salamat.gov.ir مراجعه کنند و با انتخاب شغل مدنظر از بین مشاغل فهرست شده و دادن تعهد خود اظهاری مبنی بر نداشتن علائمی از بیماری کووید ۱۹، نداشتن مسافرت طی دو هفته گذشته، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، نداشتن مراقبت و پرستاری از بیمار مبتلا به کرونا ویروس در سامانه خودارزیابی کرونا، ثبت‌نام و کد رهگیری دریافت کنند.

شیرانی ادامه داد: با ثبت‌نام صنوف در سامانه جهت دریافت کد رهگیری، متعهد به رعایت بهداشت فردی، پوشیدن ماسک، دستکش و استفاده مرتب از مواد گندزدایی و ضدعفونی کننده دست و سطوح می‌شوند.

شیرانی گفت: از نکات مهم و قابل توجه برای بازگشایی مشاغل کم‌خطر و کاهش احتمال شیوع بیماری کرونا، رعایت فاصله دست‌کم دو متری، کمتر از ۱۵ دقیقه در فضای بسته با مشتریان در ارتباط بودن، رعایت نوبت‌دهی برای تجمع نکردن مشتریان به طور همزمان در یک محل و رعایت نکات بهداشتی است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.