قابلیت انجام ۳۰ تست روزانه تشخیص کرونا در گناباد

با افتتاح آزمایشگاه تشخیصی_پژوهشی میکروب‌شناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی گناباد، در هر روز تعداد ۳۰ تست تشخیص کرونا قابل انجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد باذلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد با بیان اینکه این آزمایشگاه با اعتبار یک میلیارد تومان به بهره برداری رسیده، گفت: در این آزمایشگاه در هر روز تعداد ۳۰ تست قابل انجام بوده و بنابراین به تشخیص سریع و درمان به موقع کمک خواهد کرد.

او ادامه داد: این آزمایشگاه که در در محل ساختمان سابق بیمارستان ۲۲ بهمن گناباد واقع است، می‌تواند در زمینه تشخیص به موقع بیماران مبتلا به این ویروس و جلوگیری از انتقال کرونا به خانواده و نزدیکان بسیار مؤثر باشد؛ به طوریکه در کمتر از ۲۴ ساعت نتیجه این آزمایش مشخص می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد با اشاره به اینکه تا پیش از این، به دلیل انجام تست‌های تشخیص کرونا در تهران و مشهد، نتیجه آزمایش شش تا هفت روز طول می‌کشید، گفت: پیش‌بینی می‌شود با افتتاح این آزمایشگاه، به دلیل افزایش میزان کشفیات از موارد مثبتی که تاکنون گمنام مانده و تشخیص داده نشده‌اند، موارد مثبت کرونا در منطقه افزایش یابد.

گناباد سومین شهرستان خراسان رضوی بوده که با پیگیری‌های متعدد، توانسته از این امکان تشخیصی برخوردار شود.
 
انتهای پیام//ح.ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.