معاون آزادراه‌های کشور گفت: چندین آزاد‌راه ترانزیتی به ارزش ۱۵ میلیارد تومان در سال جهش تولید به بهره‌برداری می‌رسد.

جلال بهرامی معاون ساخت شرکت ساخت آزادراه‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در سال جهش تولید سعی خواهیم کرد توسعه آزادراه‌ها را در دستور کار خود قرار دهیم،گفت: امسال با توجه به صحبت‌های اخیر وزیر راه و شهرسازی سعی خواهیم کرد ساخت ۵۰۰ کیلومتر آزادراه ترانزیتی را به اتمام برسانیم.

او با بیان اینکه لیست آزادراه‌هایی که میزان پیشرفت آن‌ها به ۸۰ درصد رسیده، آماده و توسط معاونت برنامه‌ریزی وزارت راه به سازمان برنامه و بودجه ارائه شده است، افزود: پس از بررسی و ابلاغ تخصیص از طرف سازمان برنامه و بودجه نسبت به شتاب عملیات اجرائی جهت بهره‌برداری در سال ۹۹ اقدام می‌شود.


بیشتر بخوانید: نرخ جدید عوارض آزادراه‌های دولتی، مصوبه سال گذشته است 


بهرامی توضیح داد: تا به امروز بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان برای ساخت این آزادراه‌ها هزینه مستقیم شده و حدود یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تخصیص دیگر برای ساخت و تکمیل این آزادراه‌ها نیاز است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با بیان اینکه ارزش روز ریالی این آزادراه‌ها که امسال به اتمام می‌رسد حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان است.

به گفته بهرامی  این آزاد‌راه‌های ترانزیتی به ترتیب اولویت عبارتند از:

  • کنار گذر جنوبی تهران به طول ۱۶۰ کیلومتر و دارای بیشترین تردد است در طول امسال به بهره برداری می‌رسد.
  •  آزادراه شیراز به اصفهان که قطعه اصلی از کریدور شمال به جنوب و اولیه آزادراه فارس به شمار می‌رود به طول ۲۲۵ کیلومتر که از مهم‌ترین آزادراه‌های کشور هستند، امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
  • کنار گذر شرقی اصفهان به طول حدودا ۶۳ کیلومتر که قطعه‌ای از کریدور شمال به جنوب است امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
  • آزادراه اراک خرم آباد قطعه بروجرد به طول ۶۷ کیلومتر به عنوان یک محور ترانزیتی مهم

بهرامی تاکید کرد: پیشرفت فیزیکی این آزادراه‌ها حدود ۸۰ درصد است که در صورت اتمام، بالغ بر ۳۰۰ میلیون لیتر صرفه‌جویی سوخت و حدودا ۲۵ درصد به طول آزادراه‌های کشور اضافه خواهد شد؛ که با همکاری بخش خصوصی و تامین منابع مالی از سوی سازمان برنامه وبودجه امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت با اشاره به اینکه فعالیت اکثر کارگاه‌ها و تجهیزات آن طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت در حال انجام است، گفت: حضور نیرو‌های انسانی در تمامی کارگاه‌ها مطابق با پروتکل‌های بهداشتی است.

او بیان کرد: هم اکنون تمامی فعالیت‌ها در حال راه اندازی و عوامل اجرائی در این حوزه مطابق با دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا در حال کار هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار