مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان ؛

بهسازی ترمینال ۹ هزار متری فرودگاه

مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان با اشاره به بهسازی ترمینال ۹ هزار متری این فرودگاه گفت: یک ترمینال جدید نیز به مساحت هشت هزار متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۷۶ درصد در حال احداث است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،پروانه سهرابی مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان گفت: فرودگاه بین‌المللی آبادان هم زمان با ملی شدن صنعت نفت با هدف کمک به صنعت پالایش نفت در کشور تاسیس شده و نقش بسیار مهمی از گذشته تا به حال در عرصه هوایی ایفا کرده است.

او در ادامه به بازدید بازرس استانداری خوزستان و بازرس فرمانداری ویژه آبادان از پروژه‌های در دست اجرای فرودگاه آبادان اشاره کرد و افزود: ترمینال جدید به مساحت هشت هزار متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۷۶ درصد در حال احداث است.

مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان گفت: محوطه‌سازی ایرساید و لندساید، مسیر دسترسی جدید و پارکینگ خودرو نیز در حال اجراست؛ تجهیزات پذیرش مسافر شامل کانتر، باسکول و نوار نقاله، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، صندلی‌های انتظار سالن مسافری، آبسردکن و سایر تجهیرات خریداری شده و آماده نصب است.

سهرابی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود قبل از پایان نیمه اول سال ۹۹ ترمینال جدید آماده بهره‌برداری شود، عنوان کرد: پروژه‌های بهسازی پست‌های برق و چراغ‌های روشنایی باند، ترمیم آسفالت و خط کشی سطوح پروازی در برنامه کاری سال ۹۹ قراردارد.

او در ادامه سخنان خود با اشاره به بهسازی ترمینال ۹ هزار متری فعلی، ادامه داد: این طرح شامل بهسازی سالن گمرک و ورودی مسافر، ساخت کریدور و رمپ خروج مسافر، سرامیک کف سالن، اصلاح جانمایی غرفه‌های تجاری، تعویض و افزایش کانترهای پذیرش مسافر، بهینه‌سازی دسترسی مسافر به تسهیلات فرودگاهی، زیباسازی فضای داخلی ترمینال و اصلاح سالن ترانزیت پروازهای بین‌المللی می‌شود و امید است در نیمه اول سال جاری آماده بهره‌برداری شود.

مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان تاکید کرد: کاشت گل و درختچه و همچنین احیای فضای سبز به منظور تامین چشم انداز زیبا و ایجاد روحیه نشاط برای شهروندان یکی از اولویت‌های مدیریت فرودگاه آبادان است که اقدامات قابل توجهی در این بخش انجام پذیرفته است‌.

سهرابی در خصوص اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای با کرونا ویروس خاطرنشان کرد: با همکاری دانشکده علوم پزشکی آبادان، کانکس ایستگاه سلامت و تیم غربالگری در ترمینال مستقر و به صورت مستمر مسافران ورودی و خروجی پایش می‌شوند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.