تا کنون نتیجه تست ۱۸ بیمار در بروجن مثبت بوده است

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور و در چهارمحال و بختیاری، تاکنون ۱۸ مورد مثبت در شهرستان بروجن ثبت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمدحسن کرمی سرپرست شبکه بهداشت و درمان بروجن گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور و در چهارمحال و بختیاری، تاکنون ۱۸ مورد مثبت در این شهرستان ثبت شده و شش نفر نیز جان باخته اند.

او افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۹۱ بیمار با علایم بالینی مشکوک در بیمارستان بروجن بستری شده که نتیجه تست ۱۸ بیمار مثبت بوده است.

کرمی با بیان اینکه ابتلا به ویروس کرونا منجر به مرگ شش نفر در شهرستان بروجن شده اضافه کرد: به لطف خدا و با تلاش کادر درمانی تاکنون ۶۴ بیمار بهبود یافته و با حال عمومی مساعد از بیمارستان مرخص شده اند.

او ادامه داد: اکثر موارد فوت شده در بروجن جزو موارد پرخطر با سن بالا بودند که با بیماری‌های زمینه‌ای از قبیل مشکلات ریوی و قلبی، برونشیت و فشار خون در بیمارستان پذیرش شده اند.

کرمی ضمن تبریک و تسلیت شهادت ذبیح الله کاویانی، یکی از اعضای کادر درمانی مرکز خدمات جامع سلامت شهری موسی بن جعفر (ع) بر اثر ابتلا به کرونا گفت: دو پزشک و دو کارشناس فوریت‌های پزشکی نیز به این بیماری مبتلا شده اند که خوشبختانه با بستری در بیمارستان و مراقبت در قرنطینه خانگی بهبود یافته اند.

او همچنین از اجرای ۱۰۰ درصدی طرح غربالگری در شهرستان بروجن خبر داد و گفت: مرحله دوم این طرح با پوشش جمعیت فعال ۱۳۰ هزار نفر با مشارکت نیرو‌های مقاومت بسیج در حال انجام است.

کرمی افزود: شش مرکز خدمات جامع سلامت به صورات شبانه روزی وظیفه معاینه، شناسایی افراد در معرض خطر و پایش سلامت جمعیت شهری و روستایی را برعهده داشته که به طور میانگین روزانه به بیش از ۲۵۰ نفر از مراجعات مردمی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده است.

او با بیان اینکه ترس از کرونا و رفتار‌های نامناسب اجتماعی نباید منجر به پنهان کاری از سوی افراد مبتلا و یا دارای علایم مشکوک شود اضافه کرد: شهروندان گرامی با مراجعه به سایت www.salamat.gov.ir و تکمیل فرم خوداظهاری، در شناسایی و درمان افراد پرخطر و قطع زنجیره ابتلا به این بیماری ویروسی، یاری‌گر مجموعه بهداشت و درمان کشور باشند.

بروجن از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری است که مرکز آن (شهر بروجن) در فاصله ۶۲ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار