در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ارسال ۴۶۰ اثر به پنجمین دوره جشنواره خاتم

رئیس پنجمین دوره جشنواره خاتم گفت:۴۶۰ اثر برای شرکت در پنجمین دوره جشنواره خاتم به دبیرخانه این جشنواره ادبی ارسال شد.

علی اکبر اشعری، رئیس پنجمین دوره جشنواره خاتم در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص این جشنواره ادبی گفت:۴۶۰ اثر برای شرکت در پنجمین دوره جشنواره خاتم به دبیرخانه این جشنواره ادبی ارسال شد. از میان آثار رسیده ۲۰۰ اثر در بخش بزرگسال و ۲۶۰ اثر در بخش کودک و نوجوان جشنواره شرکت کردند. داوری‌های مرحله اول ودوم جشنواره به پایان رسیده است و ۶۵ اثر در بخش بزرگسال و ۲۰ اثر در بخش کودک و نوجوان به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند.

او افزود: مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره خاتم ۲۲ اردیبهشت ماه همزمان با روز معراج پیامبر در فضای مجازی برگزار می‌شود. سعی می‌کنیم از طریق امکانات ارتباطی این برنامه را پخش کنیم. از شبکه‌های اجتماعی که در آموزش استفاده می‌شود و اینستاگرام برای پخش مراسم بهره می‌بریم. همزمان با روز اختتامیه فراخوان دوره ششم جشنواره خاتم منتشر خواهدشد.

رئیس جشنواره خاتم ادامه داد:فراخوان دوره ششم تقریبا همان فراخوانی است که برای شرکت در دوره‌های قبل منتشر شد. ممکن است نکاتی جزئی در  دوره ششم تغییر کند که درباره این تغییرات در شورای سیاستگذاری جشنواره خاتم بحث خواهد شد.

اشعری در خصوص کیفیت آثار ارسالی به جشنواره خاتم بیان کرد: کیفیت آثار ارسالی به پنجمین دوره جشنواره خاتم تفاوت زیادی با دوره‌های قبل داشت. آثار رسیده به این دوره نسبت به دوره‌های قبل بسیار جدی‌تر و حجیم‌تر بودند. در دوره‌های قبلی، آثار در صفحات کمتری نوشته می‌شد بطوریکه متوسط صفحات آثار در این دوره ۱۴ تا ۱۵ صفحه است. افرادی که اثر به جشنواره خاتم فرستاده اند تناسب رشته‌ای با این کار دارند یا تحصیلکرده‌های رشته زبان و ادبیات فارسی هستند یا اهل قلم هستند و آثار دیگری هم داشتند از این رو آثار رسیده به پنجمین دوره جشنواره خاتم عمیق‌تر و پرمحتوا‌تر از دوره‌های قبل است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار