خسارت تگرگ، باران و باد شدید به مزارع و باغات کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : خسارت تگرگ، باران و باد شدید به مزارع و باغات استان در پی بارندگی‌های چند روز گذشته، فعلا ۱۰۶ میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به تغییرات جوی روز‌های گذشته در استان گفت : طبق برآورد‌های اولیه صورت گرفته، بارندگی، باد شدید و تگرگ چند روز گذشته خسارتی ۱۰۶ میلیارد تومانی به محصولات باغی و زراعی استان وارد کرده است.

او با بیان اینکه روند ارزیابی خسارت توسط کارشناسان کشاورزی در حال انجام است، گفت : رقم دقیق طی روز‌های آینده اعلام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: کشاورزانی که طی سال گذشته محصولات خود را بیمه کرده‌اند می‌توانند با این کد دستوری #۶۴۰۰۹#۶۶۵۵*، بدون نیاز به مراجعه حضوری به صندوق بیمه، گزارش خسارت خود را ثبت کنند.

او گفت: قطعا کشاورزانی در این خصوص متحمل ضرر و زیان مالی شده که بیمه ندارند، این افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی در سطح ۵۴ دهستان استان، از کارشناسان برای ارزیابی و ثبت خسارت خود کمک بگیرند.

حاتمی از کشاورزان خواست بیمه محصولات را فراموش نکنند و افزود: کشاورزان استان با توجه به استمرار بارش‌ها و همچنین ضرر و زیان‌های حاصل از بلایای طبیعی همچون سیل، تگرگ و... بحث بیمه محصولات خود را جدی بگیرند.

او به باغداران توصیه کرد، باغات خود را با استفاده از دستگاه‌های گرما‌زا و توری‌های محافظتی با راهنمایی گرفتن از کارشناسان کشاورزی ایمن‌سازی کنند.

حاتمی گفت: با توجه به بارش‌های خوب، مزارع و اراضی سرسبزی داریم که نیاز به توجه و مراقبت دارند، از آن‌جا که بیماری زنگ زرد در کمین مزارع است لذا به کشاورزان توصیه می‌شود، استفاده از سم با توجه نظر کارشناسان در مراکز دهستان‌ها فراموش نشود .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.