برنامه بانک توسعه آسیایی برای کمک ۲۰ میلیارد دلاری به اعضایش

بانک توسعه آسیایی اعلام کرد برنامه‌ای ۲۰ میلیارد دلاری را برای کشور‌های عضو در حال توسعه با هدف کمک در فایق آمدن بر اثرات اقتصادی همه گیری کرونا به اجرا می‌گذارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بانک توسعه آسیایی روز دوشنبه اعلام کرد: برنامه‌ای ۲۰ میلیارد دلاری را برای کشور‌های عضو در حال توسعه با هدف کمک به این کشور‌ها در فایق آمدن بر اثرات اقتصادی همه گیری کرونا به اجرا می‌گذارد.

به این ترتیب، بسته حمایتی بانک توسعه آسیایی که درست یکماه گذشته اعلام شد، سه برابر می‌شود. این اقدام با توجه به تشدید خسارات اقتصادی ناشی از کرونا صورت گرفت. فلج شدن اقتصاد جهانی، قرنطینه کارکنان و حقوق بگیران برای مهار شیوع کرونا بستر را برای رکود اقتصادی عمیق و اجتناب ناپذیر فراهم کرده است.

ماساتسوگو آساکاوا، رئیس ژاپنی این بانک گفت: «وسعت و شدت این بحران، بانک توسعه آسیایی را بر آن داشت تا افزایش کمک‌ها را یک ضرورت بداند».

به کشور‌های در حال توسعه که در معرض خطر شیوع کرونا قرار دارند تا سقف ۱۳ میلیارد دلار وام تعلق خواهد گرفت تا کمبود بودجه خود را جبران کنند. نزدیک به دو میلیارد دلار دیگر نیز به بخش خصوصی تعلق می‌گیرد. افغانستان، میانمار، هند و چین از اعضایِ در حال توسعه بانک توسعه آسیایی هستند.

در اوایل این ماه، بانک توسعه آسیایی پیش بینی کرد شیوع کرونا که همه اقتصاد‌های بزرگ دنیا از جمله آمریکا و اروپا را از پا در آورده است، احتمالا ۴۱۰۰ میلیارد دلار برای اقتصاد جهانی هزینه داشته باشد. با وجود آنکه دولت‌ها و بانک‌های مرکزی برای حمایت از اقتصاد کشور‌ها وارد عمل شده و هزاران میلیارد دلار واریز کرده اند، کارگزاران بورس که از تأثیر دراز مدت بحران کرونا بیم دارند، بازار‌های بورس را با مشکل مواجه کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
چین در حال توسعه محسوب میشه ؟
آخرین اخبار