ترامپ: مسئولیت بازگشایی اقتصاد آمریکا با من است و ارتباطی به فرمانداران ندارد

رئیس جمهور آمریکا در پیامی در حساب توئیتری خود نوشت که مسئولیت بازگشایی اقتصاد آمریکا با اوست و ارتباطی به فرمانداران ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا طی پیامی در حساب توئیتری خود در روز دوشنبه نوشت که موضوع بازگشایی اقتصادی آمریکا موضوعی است که کاملا مربوط به رئیس جمهور است و از حیطه مسئولیت فرمانداران ایالت‌ها خارج است.

او در این پیام اعلام کرد: «رسانه‌های جعلی برای ایجاد تنش اعلام کرده‌اند که این مسئولیت فرمانداران است که اقتصاد آمریکا را بازگشایی کنند و نه مسئولیت رئیس جمهور و دولت فدرال. این موضوع اساسا نادرست است... این به دلایل بسیار خوبی از جمله مسئولیت‌های رئیس جمهور است».

او در ادامه این را هم گفته که دولت او مشغول رایزنی و مشورت با فرمانداران هست و نتیجه به زودی اعلام خواهد شد. 

رئیس جمهور آمریکا به دلیل عدم اتخاذ سیاست مناسب در برابر ویروس کرونا با انتقادات تندی مواجه شده است، در مقابل اما ترامپ معتقد است که دولت او اقدامات بی سابقه‌ای در راستای مبارزه با ویروس کرونا انجام داده است. ترامپ شخصا از توقف اقتصاد آمریکا آن هم به دلیل شیوع ویروس کرونا ابراز نارضایتی کرده است.

او پیش از این گفته بود که هزاران نفر سالانه بر اثر آنفولانزا و یا سوانح رانندگی در آمریکا جان خود را از دست می‌دهند، اما هیچگاه کشور به تعطیلی کشانده نمی‌شود. در آمریکا تاکنون حدود ۵۶۲ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار