ایلام از نظر اقلام بهداشتی وضعیت مناسبی دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت : ایلام از نظر اقلام بهداشتی وضعیت مناسبی دارد

ایلام از نظر اقلام بهداشتی وضعیت مناسبی دارد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛  محمد کریمیان گفت : اولویت اول دانشگاه علوم پزشکی دسترسی و حفاظت پرسنل و کادر درمانی بیمارستان ها، درمانگاه ها، بیماران و کارکنان مراکز تولیدی و در مرحله بعد دسترسی مردم استان به مواد ضدعفونی و اقلام بهداشتی است.

او با بیان اینکه تولید ماسک در استان به حد استاندارد و حتی بیش از نیاز استان است، افزود: در خصوص تولید الکل نیز با توجه به تولید بیش از نیاز، این محلول در همه داروخانه‌ها موجود است و در این زمینه کمبودی وجود ندارد.

کریمیان افزود: مشکل تهیه برخی کالا‌های استاندارد از جمله ماسک N ۹۵ نه تنها در استان بلکه در سطح کشور وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در خصوص مشکلات بیمارستان دهلران نیز گفت: گوگردی بودن آب این شهرستان سبب شده است وسایل پزشکی بیمارستان تاسیس شده از جمله سی تی اسکن، رادیولوژی و دیگر دستگاه‌های پزشکی بطور مداوم و مستمر تخریب شوند.

او تاکید کرد : خوشبختانه دستگاه رادیولوژی بیمارستان دهلران مجددا تعمیر شده و فضای مدیریتی و پرسنلی این بیمارستان به نحوی است که درمان بیماران کرونایی در این بیمارستان مقدور است، اما بیماران بدحال کرونایی بلافاصله به بیمارستان شهید مصطفی ایلام انتقال داده می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص مثبت شدن تست بیماری کرونا کادر درمانی استان نیز افزود: این مبتلایان شامل پزشک، پرستار، نیرو‌های بهداشتی و بهورز است که خوشبختانه حال عمومی همه آن‌ها خوب است و اکثر آنان دوره نقاهتشان پایان یافته و پس از منفی بودن تست کرونا، دوباره به کادر بهداشت و درمان محلق شده و در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

او در خصوص ساخت بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام نیز گفت: این بیمارستان توسط شرکت مادر تخصصی در وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهر ایلام در حال ساخت است و دانشگاه مستقیما دخل و تصرفی در ساخت آن ندارد، اما پیگیری لازم از طریق رییس جمهوری و استاندار جهت تسریع در ساخت این بیمارستان انجام گرفته است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.