پرداخت بیش از ۲ و نیم میلیارد تومان یارانه به مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست

عرب نژاد مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: بیش از ۲ ونیم میلیارد تومان یارانه مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست توسط بهزیستی خراسان جنوبی پرداخت شد.

عرب نژاد مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت:برای نگهداری هر کودک ماهانه بین ۶۵۰ تا ۷۵۰ هزار تومان به عنوان یارانه نگهداری و پرداخت می‌شود که درمجموع در سال ۹۸، مبلغی بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط بهزیستی به این مراکز پرداخت شده است.

او افزود:پارسال ۲۳ مرکز غیر دولتی، خیریه شبانه روزی نگهداری کودکان بی سرپرست و ۱ مرکز دولتی (شیرخوارگاه)، زیر نظر بهزیستی فعالیت داشته اند.  

عرب نژاد با اشاره به اینکه فضای این مراکز به گونه‌ای است که شبیه به خانه و زندگی عادی است، افزود: در سال ۹۸ در این مراکز، ۲۵۹ کودک بی سرپرست و بد سرپرست و ۶۰ نوزاد شیرخوار پذیرش شده اند و خدمات مراقبتی و نگهداری را دریافت کرده اند.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی عنوان کرد: علاوه براین مبالغ به عنوان بخشی از هزینه‌های نگهداری، این مراکز به صورت خیریه‌ای و کمک خیران، امور نگهداری این فرزندان را تا سن ۱۸ سالگی با کمک بهزیستی انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.