فرماندار ویژه آبادان ؛

حضور شهروندان در بیرون از منزل خطر آفرین است

فرماندار ویژه آبادان گفت:حضور شهروندان در خیابان ها خطر آفرین است چرا که بیماری کرونا تمام نشده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،سید زین العابدین موسوی فرماندار ویژه آبادان حضور شهروندان را در بیرون از منزل خطر آفرین خواند و گفت: نه تنها بیماری کرونا تمام نشده است، بلکه در پیک ابتلا به بیماری قرار داریم.

او افزود: باید تصمیم بگیریم که خود و فرزندانمان را گرفتار این ویروس مهلک نکنیم قطعا عواقب این سهل انگاری سخت پشیمان کننده خواهد بود.

فرماندار ویژه آبادان تاکید کرد: اینکه مطابق اعلام کشوری فعالیت حمل و نقل عمومی آزاد شده است، دلیل نمی شود که مطابق همان دستور العمل رعایت فاصله گذاری اجتماعی ورعایت پروتکلهای بهداشتی را انجام ندهیم کمیته اجرایی ستاد مبارزه با کرونا باید نظارت دقیق بر این امر داشته باشد.

موسوی گفت:کارگران و کارمندان در بدو ورود به اداره و شرکت مواد ضد عفونی را از مدیران مطالبه و مصرف کنند، مدیران اجرایی موظف به فراهم کردن شرایط ایده آل در این خصوص هستند.

او افزود: وقتی یک سوم نیروهای ادارات و شرکتها، افراد بیمار و بانوان دارای نوزاد، بیماران صعب العلاج و کارکنان بالای شصت سال الزامی به حضور در محل کار ندارند، سرویسهای حمل و نقل عمومی خلوت تر می شوند و باید فاصله گذاری اجتماعی را بیشتر رعایت کنند.

فرماندار ویژه آبادان در خصوص وضعیت حمل و نقل عمومی افزود: در طرح فاصله گذاری روی صندلیهای دو نفره فقط یک نفر بنشیند و صندلی بغلی با علامت مشخص شود که جای نشستن نیست.

موسوی ادامه داد:مردم خود سوار اتوبوسهای شلوغ نشوند و به رانندگان خاطی تذکر دهند.

او گفت: رانندگان تاکسی باید ماسک و دستکش داشته باشند و فقط سه نفر مسافر سوار کنند و افراد فاقد ماسک را جابجا نکنند.

فرماندار ویژه آبادان از الزام تمام واحدهای صنفی به اخذ مجوز بهداشت مطابق دستورالعمل های وزارت بهداشت خبر داد و گفت:کسبه ای که موارد بهداشتی را رعایت نکنند سریعا پلمپ شوند و بعدا باید حتما حق فک پلمپ بپردازند.

موسوی با بیان اینکه تمام واحدهای صنفی مکلفند گواهینامه بهداشتی مطابق دستورالعملهای وزارت بهداشت مربوط به کرونا داشته باشند گفت: اتاق اصناف باید با همکاری بهداشت گواهینامه مذکور را در اختیار کسبه واجد شرایط قرار دهند.

او خاطرنشان کرد: تمامی اصنافی که موظف به تعطیلی واحد صنفی خود پس از ساعت 17 می باشند هشدار می دهم در صورت تخلف از این امر منتظر برخورد شدید اتاق مراجع ذیربط باشند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.