فلافل آبادانی، یک غذای خوشمزه و پر طرفدار

فلافل آبادانی یک غذای خوشمزه و پر طرفدار است که در بین فست فودی‌ها سالم به حساب می‌آید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، فلافل را در هر شهری می‌توانیم مزه کنیم اما آنچه که در آبادان تجربه می‌کنید یک طعم اصیل است. فلافل آبادانی از غذاهای خوشمزه آبادان است که ظاهر ساده اما مزه‌ای فوق‌العاده دارد. این غذا به‌صورت ساندویچ سرو می‌شود و در کنار فلافل‌ها خیار شور، پیاز، جعفری و گوجه قرار می‌گیرد. برای طبخ این غذا ابتدا باید نخود را خیس و سپس چرخ کنید، خمیر نخود با ادویه‌های مختلف ترکیب می‌شود و در روغن فراوان و داغ سرخ می‌شود.

فلافل آبادانی، یک غذای خوشمزه و پر طرفدار

طرز تهیه فلافل تند و خوشمزه آبادانی

مواد لازم ۲۵۰ گرم نخود۱ عدد پیاز۳ حبه سیر۱ قاشق مرباخوری رب گوجه۱ عدد سیب زمینی آبپز۲ قاشق چایخوری ادویه کاری نمک و فلفل : به مقدار لازم

طرز تهیه ابتدا نخود را به همراه پیاز و سیر چرخ کرده (نخود چرخ شده باید کمی زبر باشد) سپس سیب زمینی رنده شده و رب گوجه و تمام مواد باقیمانده را به مایه نخود اضافه نموده و خوب ورز میدهیم. لازم به ذکر است قبل از سرخ کردن فلافل مقدار کمی آب اضافه کرده تا مایه نسبتاٌ نرمتر شود با این کار فلافل ترد خواهد شد.

فلافل آبادانی، یک غذای خوشمزه و پر طرفدار

فلافل تند آبادانی

نکات کلیدی در تهیه فلافل آبادانی:

۱- هیچوقت به مایه فلافل تخم مرغ اضافه نکنید زیرا طعم واقعی فلافل را از بین میبرد و مانند کتلت خواهد شد.

۲- برای خوشمزه تر شدن فلافل از فلفل به میزان بیشتری استفاده شود.

۳- میتوان بجای رب گوجه از یک عدد گوجه فرنگی رنده شده استفاده کرد.

4-برای سرخ کردن از ظرف کوچک و گود استفاده شود برای صرفه جویی در روغن و سرعت پخت و شعله اگر کم باشد فلافل شما نیز مغز پخت خواهد شد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.