چه افرادی مهم ترین ناقلان کرونا هستند؟

متخصص عفونی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت:افراد کم علامت و بی‌علامت یکی از مهم‌ترین ناقلان بیماری کرونا هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سیما محسنی‌ آهنگر متخصص عفونی دانشگاه علوم پزشکی بابل، گفت:۸۰ درصد از بیماران به صورت خیلی ساده به  ویروس کرونا مبتلا شده و علامت آشکار آنچنانی ندارند که این افراد یکی از مهم‌ترین ناقلان بیماری کرونا هستند.

او افزود: زمانی که علائم بیماری در شخصی کم یا از بیمارستان مرخص شد، دو هفته به طور نسبی باید در منزل بماند چراکه در این مدت امکان ناقل بودن بسیار زیاد است.

محسنی‌آهنگر گفت:حفظ فاصله با نفر مقابل حداقل تا یک و نیم متر باید رعایت گردد که متاسفانه این فاصله در بازار روزها، سوپر مارکت‌ها، فروشگاه‌های خرید و نانوایی‌ها رعایت نمی‌شود.

او افزود: طی این چند مدت نمونه‌های زیادی داشتیم که خانم در منزل بوده است، اما انتقال از همسر وی که از بیرون مبتلا شده صورت گرفته است.

محسنی‌آهنگر گفت:علت استفاده از دستکش نیز امکان آلوده بودن دست و برخورد با صورت و لایه‌های مخاطی پوست است و تاکید می‌شود دست‌ها قبل از هر غذا با آب و صابون شسته شود.
 
او افزود:بهترین راه پیشگیری از بیماری کرونا رعایت بهداشت فردی و جمعی است و مردم از حضور در مراکز شلوغ و پر ازدحام به شدت پرهیز کنند.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آزاده
۱۰:۱۳ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
افراد رعایت میکنند
دولت یه تومن اعتبار غیرنقدی از فروشگاهی خاص میده در این اوضاع
درنتیجه دوباره فروشگهای خاص شلوغ میشن
واقعا دولت میخاد این بیماری ریشه کن بشه؟؟؟
آخرین اخبار