بورسی شدن شستا به نفع بازنشستگان است؟

چند وقتی است که سر و صدای عرضه سهام بورس شرکت های شستا به گوش می رسد حال باید دید که با بورسی شدن این شرکت چه اندازه منفعت به بازنشستگان می رسد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حدودا یک سالی می‌شد که خبرهایی از عرضه سهام شستا (شرکت‌های سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) به بورس به گوش می‌رسید اما سرانجام با اعلام رسمی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل مجموعه شستا سهام این مجموعه از روز چهارشنبه (۲۷ فروردین ماه) در بورس عرضه شد.

اما سئوالی که ممکن است ذهن بسیاری را به خود درگیر کند آن است که بورسی شدن شستا نفعی برای مالکان اصلی که همان کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی هستند ، دارد یا نه.

کارگران و بازنشستگان این سازمان از بورسی شدن شستا اظهار خشنودی نکردند و حتی می‌گویند که بورسی شدن شستا به معنی تاراج رفتن اموال بازنشستگان و کارگران است.

علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی در نشست خبری خود درباره واگذاری شستا، گفت: دولت اعلام کرد که ۳۰ تا ۴۰ درصد از شرکت‌های شستا را برای خود نگه دارید و سایر شرکت هارا سهام دار کنید، اموال شستا به راحتی فروخته می‌شود و کسی چیزی نمی‌گوید.

وی گفت: اموال شستا برای دولت نیست که دولت اداره می‌کند و یا می فروشد همچنین مقام معظم رهبری اعلام کردند اموال شستا حق الناس است و باید حفظ شود.

این صحبت های رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی و همچنین کامنت های مختلف کاربران در خبر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که بورسی شدن شستا را اعلام کرد و خبرنگار باشگاه خبرنگاران را مجاب کرد تا موضوع را از محمد رضوانی‌فر مدیرعامل شستا پیگیری کند.

محمد رضوانی فر مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در نشست خبری خود اظهار کرد: وقتی سهام شرکتی در بورس عرضه می‌شود منابع آن برای سهام دار است پس منابع بورسی شدن شستا برای سازمان تامین اجتماعی است.

رضوانی فر درباره منفعت بورسی شدن شستا برای بیمه شدگان تامین اجتماعی، بیان کرد: بورسی شدن شستا در جهت رفع نگرانی های بازنشستگان است و ما نگران دارایی های بین نسلی هستیم.

وی با تاکید بر تهدیدات برای دارایی های شستا اظهار کرد: عدم شفافیت عملکرد شرکت ها، تصمیم گیری نادرست در مدیریت باعث می‌شود با بورسی شدن شستا این مشکلات حل می‌شود و کمک می کند که در اتاق‌های در بسته برای هلدینگ های این مجموعه تصمیم گیری نشود‌.

مدیرعامل شستا ادامه داد: با مدیریت این دارایی ها می توانیم در بازار ارزیابی شویم و منابع حاصل از سرمایه گذاری ها تحت نظارت بورس قرار گرفته و شفاف خواهد بود‌.

رضوانی فر افزود: این اطمینان را خواهم داد که هیچ اتفاقی برای اموال شستا که برای بازنشستگان و کارگران تامین اجتماعی است،نمی‌افتد چراکه در حال حاضر می توانند به برنامه ها و فعالیت های شستا دسترسی داشته باشند که این شرایط در سنوات گذشته نبود.

وی تاکید کرد: صیانت دارایی‌های بین نسلی از طریق بورسی شدن اتفاق می افتد.

همچنین وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی عرضه سهام شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) در بورس را اقدامی بسیار مهم و تاریخی ارزیابی کرد و گفت: مجموعه شستا برای افزایش شفافیت وارد بورس شده است و کار بزرگی در کشور اتفاق افتاده که ۱۰ میلیارد دلار به بازار بورس ایران اضافه شد.

حجت الله میرزایی معاون امور اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز درباره ویژگی‌های عرضه سهام شستا در بورس گفت: بزرگترین دستاورد بورسی شدن شستا این است که به شفافیت دارایی‌ها و بهبود حاکمیت شرکتی در بنگاه‌های بزرگترین صندوق بازنشستگی کشور کمک می‌کند که به شفافیت مدیران و عملکرد آنان، شفافیت دارایی‌ها و عملیات و معاملات شرکت‌های شستا منجر می‌شود.

وی شفافیت بر دارایی‌های مالی و امکان ارزیابی عملکرد درست را به عنوان مهمترین ابزار در این واگذاری عنوان کرد و گفت: مهمترین چیزی که از عرضه سهام شستا به دست خواهد آمد شفافیت در دارایی‌های مالی و امکان ارزیابی عملکرد و نیز ورود این دارایی‌ها در یک بازار رقابتی و قابل ارزیابی است، ضمن اینکه مشارکت بسیاری از افرادی که صاحب سرمایه در این بنگاه‌ها هستند را نیز فراهم می‌کند.

رضوانی فر در ادامه بورسی شدن شرکت های شستا گفت: منافع بورسی شدن شستا صرف طرح‌های توسعه‌ای و بهبود خدمات به بیمه شدگان تامین اجتماعی می‌شود و این منافع برای سازمان تامین اجتماعی است. 

مدیرعامل شستا ادامه داد: ارتقاء سرمایه‌های شستا برای سازمان تامین اجتماعی است صرف توسعه مراکز درمانی این سازمان خواهد شد.

رئیس‌جمهور نیز در رابطه با عرضه سهام شستا در بورس اظهار کرد: ما امروز بزرگترین عرضه سهام اولیه را در بورس داریم. این نشان از حرکتی است که در دولت دوازدهم به مردم قول داده بودیم.

روحانی بیان کرد: من به وزیر کار، رئیس تامین اجتماعی و هیات مدیره این شرکت تبریک می‌گویم چراکه شستا پشت شیشه آمده است.

رئیس‌جمهور عرضه سهام در بورس را برای مبارزه با فساد دانست و یادآور شد: جای اصلی فسادستیزی اینجاست که به شفافیت و رقابتی بودن کمک می‌کند. من از مابقی اعضای دولت می‌خواهم این مدل را تبعیت کنند و کل سهام یکجا عرضه شود. اصل عرضه بسیار مهم است و من به تامین اجتماعی و وزارت کار تبریک می‌گویم. کار عظیمی انجام شده و این موفقیت بزرگی برای ماست.

آنچه مدیران و مسئولان این حوزه ادعا می‌کنند نشان از آن دارد که بورسی شدن شستا منفعت زیادی برای صاحبان این اموال دارد و قرار است با بورسی شدن به سرمایه شستا افزوده و این جذب سرمایه برای بهبود کیفیت زندگی کارگران و کارفرمایان موثر است.

هرچند که در طی این سال ها تاثیر محسوسی در زندگی بازنشستگان و کارگران این سازمان دیده نشده و هربار علت آن را از مسئولان جویا شدیم متضرر بودن برخی از شرکت و سودآوری کم آنها را ادعا می‌کردند حالا که می‌گویند بورسی شدن به جذب سرمایه کمک می‌کند باید ببینیم که در ماه‌های آینده کارگران و بازنشستگان از این درآمد بهره می‌برند یا خیر.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۴۱ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
لعنت بر کسانی که شستا رو بورسی کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۵ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
هرکسی فقط ب نفع خودش داره کار میکنه و این وسط فقط بازنشستگان تامین اجتماعی هستن ک سرشون مثل همیشه بی کلاه میمونه و لاغیر
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۲:۳۶ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
ازتون خواهش میکنم به فکربازنشسته های تامین اجتماعی باشین وعدالت روبرای کارگرها اجراکنین
Iran (Islamic Republic of)
اسداله
۰۰:۱۰ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
اگر دولت دلش به حال کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی میسوزد بیاید و ۲۵۰ هزار میلیارد بدهی خود را که نه سود ان را و نه اصل ان را به سازمان نمی دهد را باز گرداند و نه اینکه هر دفعه مثل کسانی که به گدا پول میدهند با کلی در بوق و کرنا کردن مقدار کمی از ان را برمیگرداند که ان هم خدا عالم است که درست است یا نه و فقط اسمن این حرفها زده میشود .
Iran (Islamic Republic of)
حیدرسلیمانیمن
۲۲:۱۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
من بازنشسته تامین اجتمایی یارانه بنزین و سهام عدالت شامل من نشده لطفا اقدام کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۲۱:۵۵ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
چه فایده وقتی درصد افزایش حقوق مستمری بگیران از همه بازنشستگان کمتره بجای شستا اگر هزارتا هم عرضه کنن برای بازنشسته و کارگر تامین اجتماعی فرقی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
اين عمل مثل اينكه كسي يخچال خونه اش را بفروش ، وبا پول اون پيتزا بخره
Iran (Islamic Republic of)
میثم موذن
۱۹:۰۷ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
متن رو خوندم
نظرات رو هم خوندم
ب این نتیجه ی تکراری میرسم ک ما دزد و راهزن و پولزن و بی اعتقاد ب وجدان زیاد داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
حق همسر هزار تومان حق اولاد سه هزار تومان بخور تو سرتان بازنشسته کارگر دو میلیون کارمند تامین اجتماعی 30 میلیون کجای عدالت
United States of America
محمود
۱۸:۵۴ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
با سلام بنده یک بازنشسته تامین اجتماعی هستم ایا بهتر نبود بخشی از سهام رو به خود کارگران و بازنشستگان واگذار میکردند و وجوه ان را از حقوق مستمری بگیران کسر میکردند تا نقطه امیدی برای انها ایجاد میشد با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
درامد تامین اجتماعی از همین شرکتها است اعتباری به بورس نیست شستا دولتی نیست دولت سهام مخابرات را نفروخت چون درامدش از انجا بود وحالا دست گذاشته رو شستا وفردا هم اگه مشکلی برای بورس پیش بیاد میخواد بگه شستا سازمان جداست وبه ماربطی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۵۱ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
وقتی دارای خمع شده توسط بازنشستگان در بازار فروخته شه یعنی دیگه مال اونا نیست بلکه دست یکعده سفته باز می افته و پولش هم بدلیل اینکه دولت نمی خواهد بدهی خودش را بپردازد به سازمان جهت مخارج روزمرگی خود میرسه و منبعد سازمان با سهام اندک از شستا را خواهیم داشت و بحال ابواب جمعی تامین اجتماعی جز بدبختی چیزی تعلق نخواهد رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
به نظر میرسددولت بجای پرداخت بدهی خود به تامین اجتماعی باعرضه سهام شستاسعی داردبااین روش برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کاری انجام دهدواز اموال به حق بازنشستگان برای این کار استفاده وبه نام بدهی خود ان را ثبت کند چون دزدی روشهای مختلفی دارد که دراین دولت نهاینه شده است واماوزیر رفاه بعلت اینکه قحط الرجال بوده ایشون از این وزارت به وزارت دیگه نقل مکان میکنند. درواقع مافیای مدیریت خواهان این افراد میباشد
Iran (Islamic Republic of)
هادی‌علیپور
۱۷:۰۷ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
آقای‌رییس‌جمهور‌ووزیرمحترم‌رفاه‌آخرین‌تیرروهم‌به‌بازنشستگان‌تامین‌اجتماعی‌زدند،اون‌ازتعیین‌حقوق‌واین‌هم‌حراج‌کردن‌اموال‌تامین‌اجتماعی‌.شمااگه‌دلسوزید‌بدهی‌ها‌روباتامین‌اجتماعی‌تسویه‌کنین.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۶:۵۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
چرا سهام کارخانه را بین کارگران تقسیم نمیکنید و بصورت اقساط از حقوقشان کسر کنید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۴۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
حداقل نکردن به مستمری بگیران و کارگران تامین اجتماعی سهام شستا رو بدن از الان بگم بازنشسته های تامین اجتماعی با این دولت از تامین اجتماعی توقع همین حقوقی که میگیرید هم نداشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
پیگیر همسان سازی حقوق ما باشین لطفا همه حقوقها افزایش پیدا کرد بجز ما بازنشسته ها تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۶:۴۱ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام. بلی، بسیار خوب است.
Iran (Islamic Republic of)
Mostafa
۱۶:۴۰ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
وارد بورس شدن هر شرکتی به نفع سهامدار عمده اون شرکته
سهامدار عمده شستا هم که تامین اجتماعیه
در ضمن ده درصد سهم بیشتر به عموم عرضه نشده و نود درصد کماکان در اختیار تامین اجتماعی میمونه

نمیدونم دلیل نگرانی‌ بعضیا چیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
اردشیر
۱۶:۱۰ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
به طورخلاصه بگم.هیچی به نفع بازنشستگان نبوده،نیست وهیچوقت هم نخواهدشد.
فقط چند درصد چندرغاز افزایش حقوق در اول سال.والسلام.هیچوقت هم امیدوارنباشیم که چیزی درآینده به نفع بازنشستگان باشد.هرچی هم درآمدی باشدبرای افزایش حقوق مدیران وپاداش پایان سال مدیران سازمان خواهدشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
با بورسی شدن، شرکت شفاف میشه از این جهت که هر ماه باید صورتهای مالی شرکت در سامانه کدال بورس قرارداده شود تا در دسترس و منظر دید همگان باشد وسالی یکبار مجمع عمومی تشکیل و هر سهامدار ؛ حتی مالک یک سهم میتواند در این مجمع حاضر و ناظربرتصمیمات هیات مدیره باشد آیا این بد است؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۰۴ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
اقا هروقت صحبت از بورس و واگذاری سهام شرکتها شد دنباله ان دزدیهای کلان دیده شد حالا نوبت حق و حقوق کارگر وبازنشسته گان تامین اجتماعی شده وقتی صداش در میاد که کار از کار گذشته و اقایان در کشورهای غربی دارن حالشو میبرن الا برکت الاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
دراصل باید سهام شستا را ابتدا به بازنشستگان بدهند خیلی کم بی عدالتی کردند در سال 99 حقوق و همسا ن سازی همه را به نحو احسن آقای نوبخت و اقای شریعتمداری انجام دادند و حالا هم بخاطر فروش اموال بازنشستگان و بیمه شدگان تامین اجتماعی باید تشکر کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
دراصل باید سهام شستا را ابتدا به بازنشستگان بدهند خیلی کم بی عدالتی کردند در سال 99 حقوق و همسا ن سازی همه را به نحو احسن آقای نوبخت و اقای شریعتمداری انجام دادند و حالا هم بخاطر فروش اموال بازنشستگان و بیمه شدگان تامین اجتماعی باید تشکر کنیم
Iran (Islamic Republic of)
سید رسول
۱۵:۰۴ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
فروش سهام شستا مثل اینکه من خونه شما را بفروشم و پولش خرج خودم کنم الا برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
سرمایه کارگران خرج دولت میشود همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
خدائیش بیشترش حق بازنشسته های تامین اجتماعیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
سرمایه کارگران را به حراج گذاشته اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
شما حق حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی را نمی تونید بدیدیک ماه از سال رفت هنوز اضافه سال ۹۹ معلوم نیست دولت کجایی آقای نوبخت کجائی آقا بورس برا خودتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
آقای رضوانی فر زمانی که این افتضاح و این فروش دارایی ها به ضرر صاحبان اصلی آن یعنی بیمه شدگان شد شما و وزیر همه فن حریف رارا از کجا پیدا کنیم
مگر ایشان در وزارت صمت و در موضوع واردات خودرو پاسخگو بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
سود شستا متعلق به بازنشسته های تامین اجتماعیه و کارگرانی ک سالها زحمت کشیدن و لاغیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
خید مفعلق به تمام ملت ایران بخصوص همه بازنشستکان دولتی نه ضندقهای خصوصی .. تعلق دارد و باید ابتدا سهامی محاسبه شده نه مثل سهام نا عدالت که نیم انرا به سرمایه داران دادندو... به انها تعلق گیرد
البته اگر عدالتی در کار باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
مسخره بازنشسته ها نکنید، کی تا حالا مردم و بازنشسته ها راضی بودن؟ باید در پیری دوباره مشغول باشند به کار
Iran (Islamic Republic of)
سپید
۱۲:۱۷ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
خودرو سازها وقطعه سازها هم قیمت سهامشان بالا می ره و هم میخواهند قیمت ها را بالا برند پس هدف بورسی شدنشان چی بود. از دوسه جا خوردن
چرا با افزایش تولید سودشان را افزایش نمی دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
اره هرچی که مال دولت نیست باید واسه دولت پول بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناصر برزگر
۱۱:۵۲ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
سود ی بازنشستگان تامین اجتماعی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
ضمن عرض تشکر از باشگاه خبرنگاران جوان به دلیل پیگیری این موضوع حساس و با اهمیت که به سرنوشت بیش از 40 میلیون بازنشسته مربوط می شود .
باید گفته شود فروش سهام شستا خصوصی سازی و نظارت بیشتر سازمان بورس را بهمراه نخواهد داشت . بلکه: 1- «با توجه به کسر بودجه ی چندصد میلیاردی که در این سالها با انتصابات مدیران سفارشی و سیاسی بازی در شستا به اوج خود رسیده است اکنون با فروش سهام و بدهکار نمودن این بنگاه اقتصادی به سهام داران در نظر است تا این کسر بودجه را جبران نمایند.»
2-« مدیرعامل شستا ابراز نموده است که فروش سهام جای نگرانی ندارد چه تضمینی است تا مدیرانی که هر چندسال یک بار و با عوض شدن دولت ها جابه جا می شوند در آینده پاسخگوی این گونه اقدامات باشند»
3- «از زمان حضور مدیرعامل جدید در شستا با عنوان فروش مجموعه های غیرمولد، بسیاری از دفاتر مرکزی و کارخانه های تولیدی واگذار یا در آستانه برگزاری مزایده هستند که با این روش چیزی جز از بین رفتن سرمایه بیمه شدگان تامین اجتماعی را بهمراه نخواهد داشت»
4-« سیستم های نظارتی بخصوص ریاست محترم قوه قضاییه باید به عنوان حامی مظلوم ترین قشر جامعه یعنی کارگران و بیمه شدگان تامین اجتماعی نسبت به مبلغ حاصله از فروش سهام و نحوه هزینه کرد آن نظارت دقیق اعمال نماید زیرا در این چند سال دیده شده برخی از این دست اقدامات نه در کوتاه مدت بلکه در دراز مدت خسارات جبران ناپذیری را به بیت المال تحمیل نموده است»
5-« اموال متعلق به شستا حاصل پرداخت حق بیمه توسط کارگران مظلوم کشور می باشد و این دارایی ها جز اموال دولت و یا مدیران نیست که به راحتی و ظرف چند ساعت با بدهکارکردن چندصدمیلیاری به بورس یا از راه فروش و مزایده اموال، در خصوص آن تصمیم گیری نمایند»
6-«اینگونه به نظر می رسد تفکر مدیران فعلی شستا کسب درآمد از راه فروش دارایی هاست نه بهینه نمودن ماشین آلات ، روش های مدیریتی و استراتژی برای تقویت بنگاه های اقتصادی »
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۵۱ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
اگه اخبار رو دنبال کرده باشید یکی از تحلیل گران اقتصادی گفت که بیشتر برای بازتر شدن حیاط خلوت دولت این کار انجام شده نه بیشتر نه کمتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
ما فقط میدونیم همسان سازی حقوق به نفعمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
لطفا بفکر ما بازنشسته های تامین اجتماعی باشین اصلا مشخص نیست همسان سازی و حتی افزایش حقوقی ام دریافت نکردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
چوب حراج زدید آخرش چی!؟
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۰:۲۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام چرا بخشی از سهام بصورت کسر از حقوق به بازنشسته ها واگذار نشد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام بی مقدمه بگویم بالاخره روزی دریک موقعیت مناسب بایستی یه جورائی تمامی سواستفاده وبخور،بخورها دراین تصدی گری مدیران بی انصاف دولتی که مخصوصا دراین ۳۰ ساله اخیر با خیانت درامانتی که حاصل از یک عمر زحمت ورنج کارگران مظلوم این مملکت درقالب شستا به آنها سپرده شده بود میبایست امحاودر معادله جدیدی تمامی صورتهای مالی آن به زباله دانی می پیوست که امروز با بازار داغ سرمایه این موقعیت ایجاد ورندان ازاین اتفاق استفاده کرده حاصل وپشتوانه این زحمت کشان را ازچاه درآورده و به حفره وسیاه چاله بورس وبازار سرمایه انداخته درآخر هم پول حاصل از فروش این سهام ها را نیز به بهانه های واهی میخواهند به عنوان حق الزحمه ۳۰ سال خیانت وبخور،بخورشان بردارند علی برکت ال....
من نمیدانم چرا وبا چه منطقی بایستی مدیریت واداره این مجموعه که حاصل پس انداز کارفرما و کارگران میباشد که ازهمان اول کارفرما ازهرگونه دریافت خدمات ازاین صندوق بااینکه ،۸۰/سرمایه صندوق را کارفرما و۲۰/ آنرا کارگران بعنوان حق بیمه وبازنشستگی محروم کردند که اگر اداره صندوق براستی بعهده اتحادیه کارگران وکارفرمایان میبود حتما امروز وضعیت خیلی،خیلی بهتری میشد تصور کرد واین جوری این سرمایه عظیم به هدر نمی رفت و درچنین مواقعی مثل امروز بداد کارفرما وکارگر میرسید . من نمیدانم چرا وبه چه دلیلی کارفرما ازدریافت خدمات این صندوق با وجود اینکه سهم بالائی درتامین این سرمایه بایستی محروم باشد . کارفرمائی که تمامی سرمایه وعمرشو برای ایجاد کار وتولید گذاشته وحالا به دلیل ناکارآمدی دولت محترم واینهمه شوکهای سنگینی که در روند تولید ایجاد وباعث ورشکستگی کارفرمایانی همچون بنده نوعی شده به کی پناه ببره چرا صندوق نباید تمهیدی بیاندیشد ودراین مواقع به داد کارفرما هم برسد نه اینکه دوره به دوره سرمایه بی زبون آنها دراختیار عوامل دولت که هیچ سهم وجایگاهی دراین صندوق ندارند قرارداده شود وآنها هم بیرحمانه مثل قوم چنگیز دست به غارت بزنند.
روی سخنم با تمامی مدیران وکارمندان صندوق و شستا ست تمامی شما ها فردای قیامت دانسته یا ندانسته حق الناس به گردنتان میباشد وبابت این بایستی درمحضر پرودگار حساب پس بدهید همانطور که دراین دنیا دارید پس میدهید چرا که بعضا دیده ام که همسر وفرزندانتان چه برخورد تحقیرآمیز و زشتی با شما دارند بله آقا این حاصل نانیه که ازاین راه برایش فراهم کرده ای این پولها جز قصاوت قلب وپرخاشگری وازمسیرانسانی خارج شدن حاصلی ندارد.
شرمنده ام وقت ذیقیمتتان را گرفتم با ۶۵سال سن بعد ۵۴سال کارمداوم دراکثر مشاغل ازکارگری ساده ودرآخر بعنوان یک تولید کننده جز ورشکسته درخانه افتاده ام همه چشم وامیدم به درگاه الهی بوده وخداراشکر میکنم درعوض این همه زحمات همسر وفرزندان پاک وسلامت وقانع به من ارزانی داشته تاحالا کم وزیاد گذشته الباقی عمرهم درپناه خدا میگذرد انشال.... اما وقتی که این مطالب را میبینم دلم بدرد میاید ونمی توانم خاموش بمانم که دلم ازغصه میترکد ونمی توانم ببینم که با حاصل این زحمات باطرح صورت مسئله های قشنگ وعوام فریب چگونه برخورد میکنند . باتشکر ازاینکه برای این دل نوشته ها وقت میگذارید
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر خاوری نژاد
۱۰:۰۴ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
در سال جدید مقرر شد افزایش حقوق ۵۰ درصدی که در بهمن ۹۸ شامل کارمندان شد به بازنشستگان کشوری تعلق بگیرد اما متاسفانه به دلیل نبودن نقدینگی که بخاطر بدهی ۲۵۰ هزار ملیاردی دولت در صندوق تامین اجتماعی وجود دارد ما از ان محروم شده ایم.
هر منصفی تایید میکند اولا دولت باید بدهی خود را به صندوق ما که با ذره ذره اندوخته های سی ساله مان برای دوره بازنشستگی ذخیره کردهایم بپردازد.
این حق مسلم ماست تا از فروش سهام برای افزایش حقوق بازنشستگی مان بهرمند شویم،چرا که یک بام و دو هوا نمیشود!
چه فرقی بین ما با کشوری ها هست بجز ان که ما ففط انتظارمان این است که از اندوخته های مان که حق الناس است برای همسان سازی استفاده کنند. به داد ما برسید و حق مان را به خودمان برگردانید
Iran (Islamic Republic of)
بالاترازفرهاد
۰۹:۵۷ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
ما چند سال دیگر که سازمان تامین اجتماعی نتوانست حقوق ما بازنشستگان را بدهد آقای روحانی و دولتش و فروشندگان سهام شرکتهای شستا را کجا پیدا کنیم آیا آنها پاسخگو حقوق حقه ما خواهند بود؟
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۹:۴۴ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
ما که تا حالا خیری ندیدیم این هم روش!!!! متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
از حق همه ملت دفاع کنید .. باید عدالت برقرار شود ..نه مثل سهام عدالت نیمش را به سرمایه داران دادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
اموال فروخته شده متعلق به آنهایی هست که حق بیمه پرداخت کرده و برای بازنشستگی آنها می باشد نه متعلق به تامین اجتماعی که اموال غیر را می فروشد و اگر سهامی نیز صادر می گردد بایستی بهم الکان اصلی که همان پردازنده ها و بازنشستگان هستند داده شود نه به حراج بین دیگران و به نسبت مساوی ویرایش مثال کسی این پول را باز سرمایه گذاری جدید و در تولید استفاده و منافع آن را تقسیم نه اصل مال را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
همیشه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از بقیه بازنشستگان کمتره . .وبعد اینکه امسال هنوز افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی معلوم نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
خواهشمند است به درد دل فرهنگیان توجه نمایید چرا در اسفند ماه به بهانه یکی بودن بند دهم قانون مدیریت خدمات کشور(افزایش 50 درصدی حقوق) با رتبه بندی برای همکاران فرهنگی(نه کارکنان اداری) افزایش حقوق ناچیزی انجام گرفت.
چرا قانون رتبه بندی فرهنگیان که در مصوبه قرار بود هر فرهنگی حداقل 80 درصد حقوق همتراز هم رتبه خود در دانشگاه(اعضای هیئت علمی) را بگیرد رعایت نشد و یک دکتری با 30 سال سابقه در آموزش و پرورش یک پنجم همتراز خود در وزارت علوم را نمی گیرد.
چرا باید فرهنگی با مدرک دکتری شاغل در روستا که باید روزی 70 کیلومتر برود و 70 کیلومتر برگردد دریافتی او از یک کادر درمان یا سایر وزارت خانه ها با مدرک لیسانس که در مرکز شهر در بهترین شرایط شاغل هست کمتر باشد؟
خواهشا به کشور های پیشرفته توجه بفرمایید. با این شرایط بعد از کرونا از معلمین انتظار تحول نداشته باشید و به عبارتی به آموزش و پیشرفت جامعه زیاد دل نبندید.
الان معلمین زیادی به دنبال خروج از آموزش و پروش هستند و تمایل به کار نیستند و یا معلمی را به عنوان شغل دوم می نگرند که این آفت نظام آموزشی و کشور است.
خواهشا به رتبه بندی معلمان و مفاد آن توجه نمایید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
بورس بهترین مکان برای سرمایه گذرای است چه برای حقوقی و چه برای حقیقی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
بفکر همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باشد که در زیر افزایش هزینه دوران کرونا کمر خم کرده اند و کسی هم بفکر انها نیست
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۸:۲۸ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
برای اطمینان خاطر بازنشستگان میبایست درصدی از کل سهام را برای واگذاری به تک تک بازنشستگان منظور میکردند مانند زمانی که شرکتهای دولتی را واکذار کردند 3 الی 5 درصد به کارکنان اختصاص پیدا نمود
آخرین اخبار