دستگیری عامل زیرگرفتن عابر پیاده/بازداشت سارقان در مناطق مختلف استان فارس

مهم‌ترین حوادث امروز ۲۷ فروردین ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۲۷ فروردین ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری سارق و کشف ۶ حلقه النگوی سرقتی

فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری یک سارق و کشف ۶ حلقه النگو مسروقه در کمتر از ۲۰ دقیقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان بیان کرد: ماموران گشت انتظامی بخش جویم این شهرستان، هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی مشاهده کردند که شخصی با سرعت در حال خروج از منزلی واقع در روستای منصورآباد است.

او افزود: ماموران سریعا وارد عمل شدند و فرد ناشناس در حالی که قصد فرار داشت را با ترفند‌های خاص پلیسی دستگیر کردند.

سرهنگ امجدی تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که زنی کهنسال در حالی که به صورت تنها در منزل خود زندگی می‌کرده است، فرد دستگیر شده وارد آن منزل شده و با تهدید و زور تعداد ۶ حلقه النگو از دست او خارج کرده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به جرم خود مبنی بر سرقت اقرار کرد، گفت: در بازرسی بدنی از این سارق حرفه‌ای تعداد ۶ حلقه النگوی سرقتی کشف شد.

فرمانده انتظامی لارستان ادامه داد: این سارق حرفه‌ای پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

دستگیری عامل زیرگرفتن عابر پیاده پس از ۷۲ ساعت

با تلاش ماموران پلیس آگاهی مرودشت، راننده فراری که عابر پیاده را زیر گرفته و متواری شده بود دستگیر شد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان رئیس پلیس شهرستان مرودشت گفت: ماموران پاسگاه انتظامی تخت جمشید از یک فقره تصادف عابر پیاده با خودرو در محور مرودشت به اصفهان مطلع و بلافاصله برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

او با بیان اینکه ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند جوانی حدوداً ۲۵ ساله بر اثر برخورد با خودرو به کنار جاده پرت و جان خود را از دست داده است، گفت: راننده پس از تصادف متواری شده بود.

سرهنگ زراعتیان ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با انجام یکسری اقدامات پلیسی، فنی و پیگیری‌های شبانه روزی، راننده خودرویی که عابر پیاده را زیر گرفته و باعث فوت وی شده است را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی آن را دستگیر کردند.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت تصریح کرد: راننده که فردی میانسال بود در تحقیقات اولیه موضوع را انکار کرد، اما پس از روبرو شدن با مستندات و طی بازجویی‌های فنی، سرانجام لب به اعتراف گشود و گفت: در شب حادثه و پس از برخورد با عابر پیاده ترسیدم و از محل فرار کردم.

رئیس پلیس مرودشت با اشاره به اینکه در این خصوص پرونده تکمیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شد، اضافه کرد: تجهیزات پلیس برای شناسایی و دستگیری مجرمین، مدرن و پیشرفته است.

پلمب ۲۵ واحد صنفی متخلف در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بر اماکن عمومی و پلمب ۲۵ واحد صنفی متخلف خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی ممسنی اظهار کرد: مجموعه فرماندهی انتظامی شهرستان ممسنی با همکاری شبکه بهداشت و درمان به منظور پیشگیری از تخلفات صنفی اقدامات خوبی را انجام داده است.

او با اشاره به اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان، افزود: در این طرح مأموران نظارت بر اماکن عمومی و شبکه بهداشت و درمان از تعدادی واحد صنفی بازدید کردند که در نتیجه آن به ۸۶ واحد صنفی تذکر و ۲۵ واحد صنفی متخلف نیز به علت عدم رعایت مسائل بهداشتی مربوط به بیماری کرونا پلمب شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با اشاره به اینکه با صنوف و افرادی که قوانین و مقررات اماکن عمومی را رعایت نکنند برخورد قانونی خواهد شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف کالا‌های قاچاق میلیاردی در آباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از کشف انواع کالا‌های قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی فرمانده انتظامی شهرستان آباده اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان آباده هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه اتوبوس مظنون و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودروها، مقادیری کالای قاچاق شامل ۱۳ عدد رینگ، ۷ طاقه پارچه و یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق و بدون هرگونه مدارک گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این محموله‌های قاچاق را یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص ۳ نفر متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی افزود: ماموران انتظامی این شهرستان در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز تدابیر لازم را اتخاذ و در برابر قاچاقچیان و مخلان عرصه اقتصادی و مجرمین، با جدیت و قاطعیت برخورد می‌کنند.

توقیف سمند و کشف ۶۰ کیلو تریاک

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس از توقیف یک سواری سمند و کشف ۶۰ کیلو تریاک در بازرسی از آن خبر داد.

سرهنگ عبدالله خسروان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در اجرای طرح مقابله با قاچاقچیان، حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور سروستان-شیراز، به یک سواری سمند مظنون و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، مقدار ۶۰ کیلو تریاک کشف شد، ادامه داد: در این خصوص یک نفر قاچاقچی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری سارقان و کشف خودرو سرقتی در کمتر از ۳ ساعت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از شناسایی و دستگیری سارقین و کشف خودروی سرقتی در کمتر از ۳ ساعت خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت اظهار کرد: ماموران کلانتری این شهرستان از یک فقره سرقت خودرو از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مطلع و بلافاصله در محل حضور یافتند.

او ادامه داد: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند یک دستگاه سواری پراید که در جلوی درِ منزل شاکی پارک بوده مورد سرقت قرار گرفته است و بلافاصله موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار خود قرار دادند.

این مقام انتظامی افزود: اکیپی از ماموران کلانتری تشکیل، و با بکارگیری شگرد‌های خاص پلیسی و اقدامات فنی، سرنخ‌هایی از محل سکونت سارقان بدست آوردند و پس از هماهنگی با مرجع قضایی در یک عملیات غافلگیرانه آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت تصریح کرد: در بازرسی از منزل سارقان علاوه بر کشف خودروی سرقتی، مقادیر قابل توجهی از قطعات و لوازم خودرو از جمله ضبط و پخش، فلش مموری، کارت بانکی، باطری، لاستیک، لوازم و قطعات خودرو‌های سنگین و مقادیری وسایل خانگی کشف شد.

سرهنگ زراعتیان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مسروقه را ۲۰۰ میلبون ریال برآورد کردند، خاطر نشان کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف ۳۶ هزار جفت دستکش از یک خودرو /متهم دستگیر شد

جانشین فرماندهی انتظامی فارس از کشف ۳۶ هزار جفت دستکش در بازرسی از یک خودرو که در یک منزل مسکونی در شیراز پارک بود خبر داد.

سرهنگ یوسف ملک‌زاده جانشین فرماندهی انتظامی فارس بیان کرد: ماموران پلیس اطلاعات استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند تعدادی اقلام بهداشتی داخل یک خودرو ۲۰۶ در منزل مسکونی در یکی از محله‌های شیراز دپو شده است که سریعا بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن خودرو موفق شدند ۳۶ هزار جفت دستکش، ۶ عدد لباس ایزوله، ۴۱۴ عدد ماسک بهداشتی و ۲۰ عدد مایع ضد عفونی و ژل بهداشتی کشف کنند.

سرهنگ ملک‌زاده با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر شد، تصریح کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار