گوگل و اپل از فناوری Bluetooth LE برای مقابله با کرونا استفاده خواهند کرد

گوگل و اپل برای مقابله با ویروس کرونا قصد دارند از قابلیت اتصال سریع و کوتاه بلوتوث استفاده کنند.

گوگل و اپل از فناوری Bluetooth LE برای مقابله با کرونا استفاده خواهند کردبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته گذشت بود که شرکت‌‌های گوگل و اپل اعلام کردند که قصد دارند از یک فناوری جدید برای مقابله با ویروس کرونا استفاده کنند که بر بستر فناوری کم مصرف بلوتوث ساخته شده است و برای ارتباط گیری از اتصال‌های کوتاه با دستگاه‌های اطراف استفاده می‌کند. این نوع اتصال در هدفون‌های بیسیم شرکت اپل استفاده شده است؛ در این هدفون‌ها شرکت اپل از فناوری اتصال سریع و کم مصرف استفاده کرده است به نوعی که کاربر با باز کردن محفظه شارژ ایرپادها، می‌تواند گوشی خود را به آن‌ها متصل کند و پس از قرار گرفتن آن‌ها در گوشی، اتصال به صورت کامل انجام می‌گیرد.

استفاده از این قابلیت به این دلیل است که Bluetooth LE تقریبا روی تمامی دستگاه‌های موجود در بازار وجود دارد و یک قابلیت همه گیر است؛ از طرفی هم نباید فراموش کرد این قابلیت تاثیر بسیار کمی روی مصرف باطری می‌گذارد و کاربران نگران مصرف بالای باطری گوشی خود نخواهند بود.

گوگل و اپل از فناوری Bluetooth LE برای مقابله با کرونا استفاده خواهند کرد

از این قابلیت در گذشته نیز استفاده شده بود، برای مثال هنگامی که کاربران به مراکز خرید یا فروشگاه‌های وارد می‌شوند ممکن است اعلانی را دریافت کنند که شامل تبلیغات یک فروشگاه یا آدرس محلی خاص است؛ این پیغام از همین تکنولوژِی اتصال سریع و کوتاه استفاده می‌کند و اکنون دو شرکت اپل و گوگل قصد دارد این قابلیت را برای مورد مهم‌تری استفاده کنند.


بیشتر بخوانید: عدم اطلاع ترامپ از اقدامات مهم شرکت‌های اپل و گوگل


اما مسئله اینجاست که فناوری Bluetooth LE نمی‌‌تواند موقعیت مکانی دقیق کاربر و اتصال سریع هنگام قرار داشتن گوشی در کله یا محفظه‌ای سخت را داشته باشد و به سرعت در اتصال شکست خواهد خورد. اپل در آخرین گوشی عرضه شده خود در بازار از قابلیتی جدید به نام UWB استفاده کرده است که به موقعیت مکانی کوتاه دستگاه‌ها مربوط می‌شود و می‌تواند بدون مصرف کمترین میزان باطری و اتصال به شبکه موقعیت کاربران را تشخیص دهد؛ اما بسیاری از کاربران این شرکت هنوز از نسخه‌های قدیمی گوشی‌های این شرکت استفاده می‌کنند که از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند؛ با این حال باید منتظر بود و دید که دو شرکت گوگل و اپل چه تصمیمی برای بالابردن عملکرد قابلیت اتصال سریع بلوتوث خواهند گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار