پرداخت تسهیلات به مزارع پرورش ماهی خسارت دیده در اردل

بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به مزارع پرورش ماهی خسارت دیده در شهرستان اردل پرداخت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، روح الله سعیدی مدیر جهادکشاورزی اردل گفت: بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به مزارع پرورش ماهی خسارت دیده سیل پارسال در این شهرستان پرداخت شد.

او افزود: درخسارت سیل پارسال تعداد ۳۶ مزرعه پرورش ماهی دچار خسارت شدند که با پیگیری‌های انجام شده بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات و ۱۵ میلیارد ریال به صورت بلاعوض پرداخت گردید.

سعیدی اضافه کرد: این شهرستان در سال ۹۸ با تولید افزون بر ۹ هزار تن ماهی سردآبی قزل آلا رتبه نخست تولید این محصول در چهارمحال و بختیاری را برای چندمین سال متوالی کسب کرد.

او ادامه داد: این شهرستان با داشتن بیشترین ساحل رودخانه و آب‌های جاری استان و با دارا بودن حدود ۲۴۰ مزرعه پرورش ماهی سردآبی، برای حدود سه هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

سعیدی گفت: شهرستان اردل با داشتن چشمه سار‌ها و رودخانه‌های متعدد مهمترین مرکز تولید ماهی قزل آلا و و مستعد افزایش و توسعه آبزیی پروری است.

او پرورش ماهی در قفس را از مهمترین ظرفیت‌های سد کارون ۴ بیان و اضافه کرد: مطالعات برای بهره گیری از این قابلیت در حال انجام است.

اردل از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری است که مرکز آن (شهر اردل) در فاصله ۹۵ کیلومتری جنوب غربی شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.